מי חילל את קברו הטרי של החייל?

בשעות הערב התגלו סימני חפירה על חלקת הקבר של סמל-ראשון עמית בן יגאל ז"ל, בבית העלמין הצבאי בבאר יעקב. המשפחה עודכנה באופן מיידי ואביו הגיע לבית העלמין מלווה בגורמי הצבא. נציגי הרבנות הצבאית הגיעו למקום ווידאו כי כבוד המת לא חולל.

בשעות הערב התגלו סימני חפירה על חלקת הקבר של סמל-ראשון עמית בן יגאל ז"ל, בבית העלמין הצבאי בבאר יעקב. המשפחה עודכנה באופן מיידי ואביו הגיע לבית העלמין מלווה בגורמי הצבא. נציגי הרבנות הצבאית הגיעו למקום ווידאו כי כבוד המת לא חולל.

צה״ל והמשטרה ימשיכו לבחון את נסיבות המקרה. לאור האירוע, הוחלט כי הלילה תתבצע אטימה של הקבר, ועד לסיום התהליך תועמד שמירה של חיילי חטיבת גולני באזור בית העלמין.

יש לגנות בתוקף כל פגיעה בכבוד חללי צה"ל. צה"ל ומשטרת ישראל פועלים לחקירת האירוע ובירור הנסיבות.

לפי אותם גורמים, קיימת באזור היסטוריה של אנשים מעורערים בנפשם שמסתובבים בבתי העלמין ומעת לעת גם משחיתים קברים. גורם במשטרה: "בעבר היו תלונות דומות כאלה. אחד הכיוונים הוא לנסות ולהגיע לאנשים שנחקרו או נעצרו בעבר בחשד להשחתת קברים". במרחב שפלה הקימו צוות מיוחד שמנסה להגיע אל חשודים פוטנציאליים כדי לשלול או לאמת את כיוון החקירה הזה.

:הכל החל לאחר שפקחית עיריית באר יעקב הריחה הערב בבית העלמין ריח חריף והלכה בעקבותיו. בסמוך לקבר הטרי של עמית בן יגאל שקי חול מלאים וארון קבורה פתוח בחלק העליון. פתק היה מונח על הארון – ״יש לילד שלך 72 שעות לקום לתחיה״. צילמה ושלחה למשטרה.

ארגון זק"א מביע זעזוע על המעשה המחפיר של חילול קברו הטרי של לוחם גולני עמית בן יגאל הי"ד בבית העלמין הצבאי בבאר יעקב.

יהודה משי זהב יו"ר זק"א: "כל פגיעה בכבוד המת הינו מעשה נפשע. ופגיעה בכבוד המת של חלל צה"ל שנרצח על קידוש השם בהגינו על עם ישראל היא חמורה פי כמה וכמה. אני בטוח שצה"ל ומשטרת ישראל עושים הכל לחקירת האירוע החמור".

ראש מועצת באר יעקב, ניסים גוזלן, מסר בהודעה לתושבים: "בשם מועצת באר יעקב ובשמכם תושבים יקרים, אני שולח חיבוק לברוך ונאוה הורי הלוחם ולבני משפחתו. נעשה את הכול על מנת לשמור על כבוד חיילינו חללי צה"ל ונפעל להנצחת זכרם".

ממשרד הביטחון נמסר: "אנשי היחידה להנצחת החייל במשרד הביטחון שוהים בחלקת הקבר של סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל, מאז היוודע האירוע ומטפלים בחלקת הקבר יחד עם הרבנות הצבאית. משרד הביטחון מביע זעזוע ושאט נפש מהמעשה. אגף משפחות, הנצחה ומורשת מלווה את משפחת בן יגאל ויעניק לה את כל התמיכה והסיוע הנדרשים".

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. החייל הקדוש ינקום נקמתו מכל מי שחילל כבודו וביזה את זכרו.

    החייל הקדוש ינקום נקמתו מכל מי שחילל כבודו וביזה את זכרו. בין בקברו, ובין במיילים.
    הגאון ר' שלמה זלמן אויערבך זצוק"ל אמר: "כשאני מרגיש צורך להתפלל על קברי צדיקים – אני הולך להר הרצל להתפלל על קברי החיילים הקדושים".

    קידוש השם |
    הגב
  2. החיילים מחללי שם שמים ב-וְאָמַרְתָּ בִּלְבָבֶךָ "כּחִי וְעֹצֶם יָדִי" עָשָׂה לִי אֶת-הַחַיִל הַזֶּה וגו'

    החיילים מחללי שם שמים ב-וְאָמַרְתָּ בִּלְבָבֶךָ
    "כּחִי וְעֹצֶם יָדִי"
    עָשָׂה לִי אֶת-הַחַיִל הַזֶּה וגו'

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  3. זה גם בגלל - גְּזֵירַת הגִּיוּס !!! - "גיוס השמד"

    גיוס השמד והזימה

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב