מי יהיה יורשו של "אימפריית שלדסון", והאם "ישראל היום" ימשיך?

לפי ההערכות הכסף הזה צפוי להתחלק בין אשתו, ד"ר מרים אדלסון, וארבעת ילדיו: גארי ושלי (ילדים מאומצים מנישואיו הראשונים), אדם ומתן. בן נוסף, מיצ'ל, מת ב-2005 והותיר אחריו אישה ושלושה בנים.

שלדון גארי אדלסון, שהלך אתמול לעולמו, הוא מאילי ההון העשירים ביותר בעולם, הונו העצום מוערך בלמעלה משלושים מליארד דולרים.

לפי ההערכות הכסף הזה צפוי להתחלק בין אשתו, ד"ר מרים אדלסון שהיא כבר קיבלה את חלק הארי משלדון עוד בחייו, וארבעת ילדיו: גארי ושלי (ילדים מאומצים מנישואיו הראשונים), אדם ומתן.

עיקר הונו של אדלסון מושקע בחברת "לאס וגאס סנדס", שמחזיקה בבתי מלון ובתי קזינו בעיר לאס וגאס בארצות הברית, באי מקאו שבסין, בסינגפור ובווייטנאם. בנוסף הוא היה בעליו של העיתון ישראל היום, ובעל השליטה בעיתון מקור ראשון. כיום מנהלת אותם אשתו.

אבל למרות עושרו העצום,  אדלסון מפורסם ברחבי ישראל בגלל דבר אחד שהוא לצנינים בעיני השמאל, בעלים של "ישראל היום" אותו הקים ב-2007. העיתון עלה לכותרות לאחר שנטען ב- 2013, כי העורך הראשי של "ישראל היום", עמוס רגב, מתערב בתכנים של כתבי העיתון ומטה אותם כך שיסקרו באופן חיובי את רה"מ נתניהו. לאדלסון אין עסקים נוספים בישראל, והוא התמקד בעיקר בתרומות של מיליוני דולרים לפרויקט תגלית, ליד ושם ולארגונים נוספים.

אישתו של אדלסון מרים, אזרחית ישראלית ואמריקאית, הפכה בשנת 2019 לאישה העשירה בישראל – בפער עצום מאחרים, לאחר שאדלסון העביר לה במתנה 22 מיליארד דולר, מתוך זה רוב הסכום במניות קבוצת לאס וגאס סנדס, כמתנה.

שנה לפני היא הכריזה על עצמה כמו"לית ישראל היום ובכך נטלה על עצמה את השליטה על עסקיו בישראל. המהלך הזה מבטיח, נכון לעכשיו, את המשך הדפסת העיתון שמשרת לדברי השמאל את נתניהו ומרגיז את השמאל.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *