"מי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות" הדרישה הראשונה מהיועמשי"ת החדשה

תנועת אם תרצו בדרישה מהיועצת המשפטית לממשלה: "הורי עוד היום על פתיחה בחקירה פלילית נגד כל מי שעסקו לכאורה מתוקף תפקידם בחקירות הפליליות כנגד נציגי ציבור ואזרחים, בהם נחשף הבוקר ריגול אחר אזרחים ונציגי ציבור, ביניהם מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשייך, היועמ"ש היוצא עו"ד אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה לשעבר עו"ד שי ניצן, וכמובן כל הגורמים הרלוונטיים ביחידת הסיגינט המשטרתית והפרקליטים המלווים בתיקי החקירה המדוברים".

במכתב שנשלח כעת ליועצת המשפטית לממשלה, כתב ראש אגף מחקר ומדיניות בתנועת 'אם תרצו', אלון שוורצר, כי:

"הפרשה שנחשפה פוגעת קשות באמון הציבור, שגם ככה נמצא בשפל, למערכות אכיפת החוק. האחראים על הפשעים הנוראיים הללו צריכים לשלם את המחיר הפלילי הכבד ביותר. אסור להעביר את תפוח האדמה הלוהט רק לבדיקות חיצוניות שיקחו זמן עד שימונו ועד שיפרסמו מסקנות ולכן עלייך להורות מיידית בפתיחה בחקירה פלילית. לצערנו, מאז פרוץ הפרשה עברו ימים רבים ועולה חשש שכבר ברגעים אלה ייתכן שנעשים ניסיונות לטשטש ולהשמיד ראיות, על כן לפני שה"המגרסות יתחילו לעבוד" יש לפתוח בחקירה.

עם כניסתך למערכת קיבלת הזדמנות פז להשיב את אמון הציבור למערכת. עלייך מוטלת האחריות לא להחמיץ את ההזדמנות, "וּמִי יוֹדֵעַ אִם לְעֵת כָּזֹאת הִגַּעַתְּ לַמַּלְכוּת.

עוד נכתב: פרשה רוחבית שכזו דורשת חקירה מלמעלה ועד למטה. לכן עלייך מוטלת האחריות לחקור את קודמיך בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה היוצא, עו"ד אביחי מנדבליט, (שנבחר לכהונה מלאה), את פרקליט המדינה לשעבר עו"ד שי ניצן, ואת מפכ"ל המשטרה בשנים שבהן הוכנסה המערכת לתפקוד, רב ניצב בדימוס רוני אלשיך. בנוסף יש לחקור את כל שרשרת הפיקוד הבכיר והן את המפקדים שנתנו את ההוראות לעקוב אחר האזרחים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *