מי יקבל את חיסון השפעת?

חיסון השפעת שיינתן השנה בישראל הוא חיסון בזריקה המגן מפני ארבעה זני שפעת

נוסף לאיום הקורונה שמסרבת להיעלם, אנחנו צפויים להתמודד, כבכל שנה, גם עם נגיף השפעת העונתית, מה שעלול להוביל לקריסה משמעותית בבתי החולים. כדי להיערך בהתאם הזמין השנה משרד הבריאות כ-4 מיליון מנות חיסון שפעת. לצורך ההשוואה, בשנה רגילה ניתנים בישראל פחות מ-2 מיליון חיסוני שפעת.

בניגוד לשנים קודמות יינתנו השנה החיסונים באופן שונה: לא עוד הגעה ספונטנית למרפאות. במקום זה יתאמו קופות החולים תורים לקבלת חיסון למטופלים לפי תעדוף קבוצות סיכון שהגדיר משרד הבריאות. רק לאחר שיסיימו בקופות לחסן את קבוצות הסיכון ובהתאם לכמות החיסונים שתישאר תוכל גם האוכלוסייה הכללית התחסן וזאת בהתאם לכמות החיסונים שתישאר לקופות.

הראשונים להתחסן הינם בני 65 ומעלה, חולים במחלות כרוניות (בדגש על השמנת יתר), חולים במחלת נפש ואנשי צוות רפואי – אלו הן ארבע קבוצות הסיכון הראשונות שיזכו לקבל חיסון נגד שפעת.

תינוקות מגיל חצי שנה ועד גיל שנתיים, נשים הרות (שהחיסון מגן גם על תינוקותיהן עד גיל חצי שנה), לראשונה השנה גם מטפלים ומטפלות בקשישים או בנכים בבית הן קבוצת סיכון ויקבלו עדיפות בחיסוני שפעת.

חיסון השפעת שיינתן השנה בישראל הוא חיסון בזריקה המגן מפני ארבעה זני שפעת. השנה יינתן בקופות החולים כללית ומכבי חיסון חדש בשם "פלוזון במינון מוגבר", שהוא חיסון מרוכז פי 4 ומיועד לבני 65 ומעלה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *