"מי שיש לו סימפטומים לא צריך להיבדק"

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי 'הדסה' העניק ראיון ל'אחת בצהרים' עם גבי בקול ברמה ואמר כי חולים לא צריכים להיבדק רק אם חשים בקשיי נשימה

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי 'הדסה' העניק ראיון ל'אחת בצהרים' עם גבי בקול ברמה ואמר כי חולים לא צריכים להיבדק רק אם חשים בקשיי נשימה: "הצוות החדש של משרד הבריאות נכנס לגל קשה מאד", הוא אמר בפתח הראיון, הוא הטיח ביקורת על מדיניות הבדיקות לכל דכפין של משרד הבריאות ואמר:"יש לי ביקורת על קונספציית הבדיקות, זה לזרות חול, לא משנה כמה בדיקות, אלא את מי בודקים, אף אחד לא נדבק מחולה סימפטומטי, הבעיה היא בחולים שלא יודעים שהם חולים".

הוא הוסיף וחזר: "בדיקות לחולי קורונה מיותרות, מי שיש לו סימפטומים לא צריך להבדק אלא להשאר בבית. צריך להשתמש בבדיקות למצוא את אלו שלא יודעים שהם חולים. חייבים להוריד את מקדם ההדבקה, כדי להוריד את מספר החולים הקשים. צריך לגייס את כל המובטלים לפעילויות למניעת ההדבקה, המדינה יודעת למצוא מחבל בעזה, זו לא בעיה לאתר חולים ולבודד אותם".

על סגירת בתי הכנסת אמר רוטשטיין,"בתי הכנסת הם חלק מאיתנו ולכן זה הדבר האחרון שצריך לסגור, אלא לדאוג שלא יכנסו חולים לבתי כנסת, אין דבר כזה מקום מדבק, מקום ההדבקה המסוכן ביותר הוא הבית, אין סיבה לסגור בתי כנסת ומסעדות".

על שכר הרופאים והאחיות."המדינה מזניחה את הרפואה הציבורית ומייבשת אותה, צריך להכין את המדינה לחורף, אין לנו יכולת כספית, אנחנו לא יודעים איך נשלם משכורות אוגוסט, יש בהדסה למעלה מ20 חולים קשים ואנחנו כדי לשרוד חייבים שכל בתי החולים יזכו לשקט כלכלי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *