בדרך לפירוק ממשלת השינוי? מכבש לחצים על ניר אורבך מ'ימינה'

גורם שמעורב בפרטי המו״מ: בנט ולפיד מבקשים להאיץ את השיחות להרכבת ממשלה.

לחץ כבד על  ימינה: במאהל המחאה מול ביתו של ח"כ ניר אורבך משתתפים הרב דרוקמן. ח"כ בצלאל סמוטריץ', ח"כ אופיר סופר, ח"כ שלמה קרעי, ראש העיר רמי גרינברג.

‏הרב דרוקמן קרא במחאה מול ביתו של ח"כ אורבך מימינה: "איך אפשר לעקור את כל העקרונות?". הכתב עמית סגל מעריך כי ניר אורבך יתקשה לעמוד מול הלחצים ויתנגד לתמיכה בממשלה עם עבאס.

במקביל, 'החזית להגנת הדמוקרטיה' פנתה לנשיא ריבלין בבקשה להאריך את המנדט של לפיד עד סיום ימי הלחימה: "בשעה בה נדרש אמון ציבורי עמוק בהנהגת המדינה, יש למנוע ולו מראית עין של שיקולים פוליטיים בניהול המערכה ואורכה".

יו״ר יש עתיד, יאיר לפיד שוחח היום בצהריים עם נשיא המדינה, ראובן ריבלין על המצב הביטחוני ותמונת המצב הפוליטי. לפיד אמר לנשיא שעל אף המצב הביטחוני ימשכו המאמצים להרכבת ממשלה.

גורם שמעורב בפרטי המו״מ: בנט ולפיד מבקשים להאיץ את השיחות להרכבת ממשלה.  לפיד העביר ביממה האחרונה למנסור עבאס מסר: גנה באופן ברור ונחרץ את האלימות ותקרא להרגעת הרוחות.  ‏יושב ראש רע"ם, מנסור עבאס, אמר בראיון לרדיו מכאן: "אין מנוס מלשוב למגעים הפוליטיים להרכבת הממשלה אחרי שהאש תדעך. יש לנו הזדמנות אמיתית למלא תפקיד חשוב בפוליטיקה הישראלית למען החברה שלנו."

‏הבוקר התקיימה פגישה בין גדעון סער לנשיא המדינה ריבלין לבקשת סער כדי לעדכן בהתפתחויות הפוליטיות ועוד.

מטעמו של גדעון סער נמסר: "השיחה עסקה במספר נושאים שנוגעים להתפתחויות האחרונות במדינה, לרבות בנושאים הביטחוניים ובטחון הפנים".

ח״כ איילת שקד שמתעקששת להיכנס לממשלת השינוי כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כעת: ״מדינת ישראל נמצאת במצב שלא ידענו כמותו, שמאיים בין השאר גם על החוסן האזרחי שלנו.

הרמת הראש של הטרור הערבי הלאומני בערים המעורבות הוא בלתי נסבל ועל ממשלת ישראל לנהוג ביד קשה נגד הפורעים, אפס הכלה, מאה אחוז הרתעה ומעצרים.

תושבים הופקרו אתמול מול המון ערבי שביקש להרוג בהם, כמו בימי הפרעות הקשים שידעה מדינת ישראל בראשית ימיה. אין מילה אחרת לתאר זאת מאשר הפקרות ושיתוק של ממשלת ישראל, מערכת הביטחון והמשטרה.

באומץ רב ובתושייה, התושבים היהודים בלוד ירדו על נשקיהם לרחובות, על מנת להגן על חייהם וחיי משפחותיהם, על בתי הכנסת שנשרפו, והתחננו לעזרה. הם תיארו כיצד שכנים ערבים שאיתם היו בשכנות טובה יחסית: בוועד בית משותף ובעזרה עם החלפת גלגל כשיש פנצ׳ר- התהפכו עליהם ברגע, מכוונים את הפורעים לכיוון בתיהם. נשים עם ילדים קטנים בבית בפחד מוות, מתקשרות מאות שיחות למשטרה שלא הצליחה להשתלט על מספר האירועים הרב ומתחננות שיגיעו לפני שיהיה אסון! איך ייתכן דבר כזה בלב מדינת ישראל?!

שריפת מכוניות, הצתת ארונות חשמל, אבנים ובקבוקי תבערה על תושבים תמימים שעמלו קשה על מרקם חיים משותף. אלו מראות שאסור להם להישנות!

לקח לממשלה זמן רב מידי להכריז על מצב חירום בעיר ועד שפלוגות מג״ב השתלטו עליה. עד אז, התושבים זכו לעזרה מאחיהם, אזרחים נושאי נשק אליהם קראו לעזרה. ואלה התייצבו מתוך אהבה ואומץ לב, גם מיצהר. התושבים תיארו איך דווקא כשתושבי יצהר הגיעו סופסוף הושגה הרתעה. יהודים טובים שבאו להפגין נוכחות בלתי מתפשרת ונטולת פחד מול הפורעים, הצליחו להניס אותם בעצם העמידה היהודית הגאה שלהם ברחובות העיר, כשהם מתארים שוטרים מפוחדים ממערכת המשפט שמודים להם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *