מכה למשטרה בהרס בבנימין: בניגוד לבקשתה – כל העצורים שוחררו

בית המשפט דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של אחד העצורים הבוקר במהלך פינוי המאחזים בבנימין. עו"ד נתי רום מארגון חוננו: "מדובר באדם שאיבד את כל היקר לו ביום אחד, ובחר במחאה לא אלימה ודמוקרטית"

בימ"ש השלום בירושלים דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו תושב גבעות כוכב השחר אשר ביתו נהרס, והורה על שחרורו של העצור בתנאים מגבילים. בימ"ש דחה את בקשת מחוז ש"י אשר ביקשו להאריך את מעצרו של התושב בשלושה ימים נוספים, לאחר שהוא התבצר במתקן מיוחד ועיכב את הרס המאחז.

במהלך הדיון טען עו"ד נתי רום, אשר ייצג את העצור מטעם ארגון חוננו, כי מדובר במעצר שווא המנוגד לחוק. העצור, שאיבד את כל רכושו במהלך הפינוי, כלל לא פעל באלימות כלפי השוטרים, אלא רק קיבע את עצמו לבית על מנת להקשות על כוחות המשטרה לפנות אותו מביתו. בהחלטה קבעה השופטת כי אינה דנה האם מדובר במאחז חוקי או לא, אלא בקביעה שהעצור, אב לשני ילדים, לא נקט כלל באלימות ולא נשקפת ממנו מסוכנות המצריכה הארכת מעצר. עם זאת החליטה השופטת להרחיק את העצור למשך חודש מהגבעה בה הוא מתגורר.

העצור הגיע לדיון יחד עם עצור נוסף שכאמור נעצרו הבוקר בעת פינוי של שני מאחזים סמוך לכוכב השחר שבבנימין. לאחר החלטת השופטת החליטו במשטרה לשחרר גם את העצור השני עוד לפני הדיון בעניינו. סך הכל טיפלו היום בארגון חוננו במעצרם של שישה עצורים שנעצרו במהלך הרס הגבעות. שאר העצורים שוחררו בתחנה.

עו"ד נתי רום, המייצג את העצור מטעם ארגון חוננו, אמר בתום הדיון כי "מחוז ש"י במשטרת ישראל, יצא הבוקר לפנות בוקר במבצע עם סד"ק של כ-400 שוטרים לפנויום של כעשרים מבנים מאויישים ובית כנסת. מרשי, אב לשני ילדים קטנים, מצא את עצמו חסר כל. ביתו הרוס וכל חפציו בחוץ. הלול של התינוק, כלב שמת, ספרים בחוץ, הכל בחוץ והוא אינו יודע מה עלה בגורל ילדיו ואישתו והוא נעצר. משטרת ישראל הגיע וביקשה להאריך את מעצרו בשלושה ימים נוספים ואף הגדילה לעשות והודיעה שהיא הולכת להגיש נגדו כתב אישום".

"הדבר הזה הוא פשוט שערוריה של ממש, ואין מקרים דומים לכך. בית המשפט ששחרר אותו, ואנו שמחים שבית המשפט בירושלים שחרר אותו, קבע את אותם התנאים גם לבני מיעוטים במזרח ירושלים שהתבצרו עם בלוני גז, איימו בפיגועים וזרקו אבנים ופגעו באלימות של ממש כלפי שוטרים. פה מדובר באדם שאיבד את כל היקר לו ביום אחד, ובחר במחאה לא אלימה, דמוקרטית, שחוסה תחת חופש הביטוי. צר לנו שמחוז ש"י החליט להביא להארכת מעצרו ואנחנו שמחים שהוא שוחרר כאן ומשטרת ישראל החליטה לשחרר גם את העצור השני", הוסיף עו"ד רום.

נזכיר כי בשעות הבוקר המוקדמות הגיעו כ-400 שוטרים על מנת לפנות כ-20 מבנים, בהם 8 משפחות ו-20 ילדים, וכן 2 בתי כנסת. במקום נרשמה אלימות רבה מצד השוטרים כלפי תושבי המאחזים ששהו בבתיהם, כתוצאה מהפינוי נגרם נזק רב לרכוש תושבי המאחז, מלבד הרס הבתים עצמם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *