מכתב דרמטי: פרוש ואייכלר קוראים להזיז את נתניהו

סגן השר פרוש וח"כ אייכלר דורשים מנתניהו להצהיר שכל מי שיאחד מאחוריו את 65 חברי הכנסת של הימין יכהן ראשון ברוטציה, במילים אחרות: פרוש ואייכלר דורשים להחליף את נתניהו

סגן השר פרוש וח"כ אייכלר דורשים מנתניהו להצהיר שכל מי שיאחד מאחוריו את 65 חברי הכנסת של הימין יכהן ראשון ברוטציה, במילים אחרות: פרוש ואייכלר דורשים להחליף את נתניהו. הכתבת דפנה ליאל צייצה כי הדרישה של חברי הכנסת מיהדות התורה מנתניהו היא אירוע משמעותי: לראשונה נשמעת קריאה מתוך גוש נתניהו בבקשה שיזוז ממקומו .

עם התחממות המגעים במו"מ של גוש השינוי, ובניסיון אחרון למנוע את דחיקתו של נפתלי בנט לידיהם של ליברמן ולפיד, שיגרו סגן השר מאיר פרוש וח"כ ישראל אייכלר מכתב לראש הממשלה בו הם דורשים שיצהיר כי כל מי שיצליח לאחד את גוש הימין מאחוריו יכהן ראשון ברוטציה. זאת במטרה לשלול מבנט את הסיבה לרוץ לחיקו של גוש השמאל.
 
במכתב הם מזכירים לראש הממשלה: "כידוע, במהלך השנתיים האחרונות, ולאורך ארבעה סבבי בחירות, תמכו הסיעות החרדיות והדתיות בגוש שבראשות הליכוד, מתוך כוונה להקים ממשלה ימנית איתנה על בסיס הערכים והמסורת, לצערנו ללא הצלחה. בקשתך לשמור גם עכשיו על גוש ליכוד-דתיים-חרדיים מובנת בהחלט, כדי שלא לתת יד להקמת ממשלת מרכז-שמאל.
 
"לצד זאת" מדגישים פרוש ואייכלר "אין לנו שום רצון להגיע לבחירות חמישיות שעלולות להסתיים בתבוסה למפלגות הימין והחרדים". לשם כך הם דורשים: "לכן צריכים לגבש את מפלגות הגוש המסורתי למאמץ משותף להקמת ממשלת ימין, למנוע בחירות ולא להקדימן. הדרך היחידה למנוע ממשלת שמאל וגם למנוע בחירות היא הצהרה ברורה שלך בטרם תקום ממשלת שמאל כי תעניק לאחד מגוש הימין שיצליח לאחד את 65 ח"כי הימין את ראשות הממשלה לשנה וחצי הראשונות ברוטציה. בזמן הזה תכהן כראש הממשלה החליפי ותוכל לרכז את המאמץ המדיני מול ממשלת ביידן, הסכמי השלום והגרעין האיראני".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *