מכתב למיכאלי ואיווט: נעתור לבג"ץ נגד רפורמת התח"צ

פניה בהולה לשרי האוצר והתחבורה, מצביעה על ליקויים חמורים בהתנהלות ובתוכן הרפורמה המתוכננת במחירי התח"צ ודורשת להקפיא את הרפורמה לאלתר, בטרם תידרש פניה לבג"ץ # הפונים, ארגון 'אמת ליעקב': "אנו מאמינים כי אם הדברים יתגלגלו לפתחו של בג"ץ הוא לא יאפשר את העוול הנורא הזה"

מאבקו של חה"כ מיכאל ביטון מ'כחול לבן' למען השכבות החלשות ונגד הרפורמה המתוכננת בתחבורה הציבורית של השרה מרב מיכאלי – זוכה לחיזוק לא צפוי של הארגון החרדי 'אמת ליעקב', שפונה היום (שלישי) במכתב מיצוי הליכים לשרי התחבורה והאוצר, בטרם ייאלץ לפנות לבג"ץ. נזכיר כי ארגון 'אמת ליעקב' רשם כבר הישג משמעותי בעתירה לבג"ץ נגד ביטול הסבסוד במעונות הילדים, ובימים אלו הוא ממתין לדיון בעתירה נגד השר הנדל בסוגיית הרפורמה בסלולר הכשר.

במכתב שנשלח על ידי עוה"ד ד"ר יחיאל וינרוט, מאיר אברהם ויגל דוד ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות', לשרת התחבורה מרב מיכאלי, שר האוצר איווט ליברמן וועדת המחירים במשרד האוצר, טוענים הפונים כי הרפורמה המתוכננת יוצרת קשת רחבה של בעיות, ובהן חמש נקודות בולטות: 1. היא מבטלת את הסדר הערך הצבור בכרטיס הרב קו. 2. היא מבטלת הנחה לערים המוחלשות חברתית. 3. היא פוגעת במי שאין ברשותו מכשיר סלולרי חכם. 4. היא כוללת שרטוט מפת ערים פריפריאלית תמוהה. 5. והעיקר, היא נעדרת לחלוטין הפניית משאבים לשיפור השירות בתחבורה ציבורית.

עורכי הדין מאשימים את משרדי האוצר והתחבורה ברמיסת ההליך המנהלי התקין, מנתחים את הדיונים שנערכו בנושא בכנסת ואת הביקורות החריפות שהושמעו בהם על הרפורמה. לטענתם, מיכאלי וליברמן לא קיימו את חובת ההיוועצות הנדרשת על פי חוק, ומשכך ישנו פגם מנהלי בבסיס התהליך.

עורכי הדין מצביעים על קריטריונים לקויים בבחירת התמחור המחודש, במעין מיטת סדום שוויונית הפוגעת בחלשים בנימוקים 'שוויוניים' כביכול. עוה"ד מציינים גם כי הם שומרים לעצמם את הזכות לתקוף משפטית הן את ההתנהלות מבחינת הפרוצדורה הלקויה בה התנהל התהליך והן מבחינת המהות והתוכן של הרפורמה עצמה, ומצביעים על חוסר סבירות מוחלט ברפורמה.

לסיום, דורשים עוה"ד מהשרים להורות על בטלות הצווים, ולכל הפחות להקפיא את הרפורמה עד לבחינתה המעמיקה מחדש. במידה והשרים לא ייענו לדרישה, מבהירים עוה"ד כי ייאלצו לפנות לבג"ץ ולעתור נגד הרפורמה.

מארגון 'אמת ליעקב' נמסר: "הכשלים המנהליים והרעיוניים ברפורמה המתוכננת זועקים לעין, קשה להבין כיצד שרת התחבורה, המגיעה ממפלגה שמתיימרת לייצג את הציבורים החלשים, מתנהלת בדורסנות שכסו בכל הנוגע לפגיעה בסקטורים שלמים שאינם יכולים להרשות לעצמם תחבורה פרטית, והם משתמשים בתחבורה ציבורית על בסיס קבוע. אנו מאמינים כי אם הדברים יתגלגלו לפתחו של בג"ץ הוא לא יאפשר את העוול הנורא הזה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *