מכת 'קורונה' במצרים

14,000 חולים, וכ 700 מתים, 13% מהחולים הם רופאים

מספר חולי הקורונה במצרים הולך וגובר מדי יום ונדמה שהממשלה מאבדת שליטה על המתרחש בתחום.

אחות אחת בגיזה אמרה ל'גארדיאן': "המצב מתדרדר. האחיות והרופאים מפחדים מאוד מכיוון שאנחנו לא מוגנים. מטפלים בנו באותה דרך שמטפלים בחולים. אם אנו מתלוננים על תסמינים, אנו מתבקשים לחזור הביתה ולהסגר, אך אסור לנו להיבדק."

בתחילת מאי, נציג משרד הבריאות אמר לוועידת הפרלמנט שבתי החולים לחולי קורונה מלאים, ושרופאים מתלוננים שהם צריכים לסרב קבלה לחולים.

במצרים יש רשמית 14,000 חולים, וכ 700 מתים. כ 13% מהחולים הם רופאים.

עובד רפואה בגיזה אמר "חלק מהרופאים אומרים שלאלה שהיו להם סימפטומים לפני הגל הגדול יש יותר מזל מאיתנו, מכיוון שאם היתה לך קורונה , היה לך מקום בבית החולים. אם אתה מקבל את זה עכשיו, לא יהיה לך מקום."

הוא האשים את המדינה בהתפשטות הקורונה, ואמר שיש מחסור רציני באמצעי מיגון. "זה אסון, קטסטרופי. הרבה רופאים אומרים שלהם (הממשלה) לא אכפת מאיתנו"

לטענת הרופא מצרים סיפקה אמצעי מיגון למדינות אחרות בעוד במצרים עצמה אין מספיק.

"המצב החמיר מאוד לאחרונה. רופאים שמטפלים בחולי קורונה מבקשים בדיקות PCR (לראות אם הם חולים) והרבה פעמים בקשותיהם נדחות. בתי חולים קורסים. הם דוחים אנשים שנכנסים עם תסמינים, אבל לאנשים האלה אין אפשרויות אחרות מכיוון שכל המקומות מלאים."

בתחילת מאי, ראש איגוד עובדי הרפואה ביקש מראש הממשלה סגר מלא לשבועיים האחרונים של רמאדאן, כדי לתת "מכה ניצחת" לוירוס, והזהיר שאחרת תהיה עליה במקרים.

הממשלה סרבה. בסוף מרץ קבעו סגר לילי, ואז בסוף אפריל הורידו לו שעתיים. קניונים, בנקים ותחבורה ציבורית נשארו פתוחים. הממשלה עכשיו הודיעה על סגר מ 5 בערב ל 6 בבוקר בשבוע של עיד אל-פיטר, כולל סגירת חנויות וחופים.

ראש הממשלה המצרי אמר שהמדינה תחזור למצב רגיל אחרי החג. האזרחים ידרשו לשים מסיכות, אבל חושבים לפתוח מסעדות, מכוני כושר ומסגדים.

הממשלה מאשימה את האזרחים בהתפשטות המחלה, ואומרת שהם לא מספיק מקפידים על הכללים

על פי ארגון הבריאות העולמי, מצרים לא משתמשת בכלל הבדיקות שלרשותה.

בתחילת מאי, יועץ של הנשיא טען שמצרים עשתה "מעל מיליון בדיקות", אך הרשויות אח"כ תיקנו שנעשו 105,000 בדיקות.

הבריטים תרמו למצרים 40,000 בדיקות PCR, ומשרד הבריאות המצרי אמר שעוד 320 בתי חולים יוכלו לעשות בדיקות עכשיו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *