מלחמה גם בטוויאן? התמרונים הפתאומיים של סין

פוטין לא לבד

כוחות הצבא הסיני החלו אתמול בתמרונים פתאומיים לחופי מחוז פוג'יאן שבמזרח המדינה, אל מול חופי טוויאן – האי הדורש עצמאות שסין טוענת כי הוא חלק ממנה. הערכה היא כי אם תפתח מלחמה בי סין לטוויאן ארצות הברית תאלץ להגן עליה וזאת בשל הברית בין המדינות.

האימונים מגיעים על רקע תכנון ביקורה של יו"ר בית הנבחרים האמריקאי ננסי פלוסי בטיוואן.

דובר חיל האוויר הסיני שלח איום מרומז לעבר טיוואן בתערוכה צבאית של חיל האוויר אמש (שבת).

הדובר טען כי סין "תשמור בנחישות על ריבונות לאומית ושלמות טריטוריאלית. יש לנו סוגים רבים של מטוסים המסוגלים להקיף את האי היקר של מולדתנו".

עיתונאי סיני המזוהה עם השלטון צייץ כי "יש לנו את הזכות להפיל את המטוס של ננסי פלוסי". האיום בא בשל ביקורה של יו"ר בית הנבחרים האמריקאית ננסי פלוסי במזרח, אשר טרם נקבע אם יכלול גם ביקור בטאיוואן.

בציוץ,טען העיתונאי כי "אם מטוסי קרב אמריקאיים ילוו את פלוסי, זו פלישה לטריטוריה שלנו. לצבא יש את הזכות לעצור בכוח את מטוסי הקרב ואת המטוס של פלוסי, כולל ירי אזהרה". "במידה וזה לא יעבוד, אפשר להפיל אותם", הוסיף העיתונאי.

יו"ר בית הנבחרים פלוסי הכריזה על ביקורה הרשמי באסיה – ללא התייחסות לסוגיית טאיוואן. על פי הודעתה, היא תבקר בארבע מדינות באזור – סינגפור, מלזיה, דרום קוריאה ויפן. "הטיול יתמקד בביטחון הדדי, שותפות כלכלית וממשל דמוקרטי באזור ההודו-פסיפיק".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *