מלחמה גם בין סרביה לקוסובו? אזעקות נשמעו

יצטרפו לפוטין?

האם חבית אבק השריפה הבלקנית על סף פיצוץ? הערב מתיחות שיא בין סרביה לקוסובו. בצפון קוסובו נשמעות הערב צפירות אזעקה עולות ויורדות. מעבר לגבול הועמד הצבא הסרבי בכוננות גבוהה.

 

הנשיא אלכסנדר ווצ'יץ' טוען כי צבא קוסובו עלול לנסות ולתקוף הלילה את סרביה. ווצ'יץ' אמר בין השאר: "מעולם לא היינו במצב מורכב וקשה כ"כ עם קוסובו כמו היום". הוא אמר כי סרביה מעוניינת בשלום אך הזהיר: אם הם (קוסובו) לא מעוניינים לשמור על השלום, אני אומר לכם – סרביה תנצח".

 

היום צייץ הפוליטיקאי הסרבי וולדימיר דוקנוביץ' כך:"נראה לי שיכפה על סרביה להתחיל בתהליך דהנציפיקציה של הבלקן. הלוואי שאני טועה".

 

הכתב יאיר נבות מפרשן כי רוסיה היא פטורוניתה המסורתית של סרביה מזה עידן ועידנים, ובין רוסיה לסרביה קשרים היסטורים, תרבותיים ודתיים עמוקים. כזכור, קוסובו הכריזה על עצמאותה

בפברואר 2008 בעודה טריטוריה אוטונומית של סרביה ומנוהלת ע"י האו"ם. רוסיה, בעלת הברית המרכזית של סרביה, התנגדה כמובן לעצמאות קוסובו וכחברת מועה"ב הטילה ווטו על הפיכתה לחברת או"ם. ארה"ב לעומת זאת, יחד עם מדינות האיחוד האירופי ו 119 מדינות אחרות, הכירו בעצמאות קוסובו.

 

לסיום כותב נבות השאלה הגדולה היא האם סרביה מתכוונת, בעידודה ודחיפתה של פטרוניתה רוסיה, לתקוף את קוסובו, שמעמדה הבינלאומי שנוי במחלוקת, ולסבך מאוד את המציאות הפנים אירופית וכמובן הבלקנית במקביל למלחמה בין רוסיה לאוקראינה?

 

 

 

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *