מלכויות של מטה | הסדרה החסידית של 'כאן'

מסע שמתחיל בפולין המושלגת וערבות אוקראינה שם נולדה החסידות במאה ה-18. בין מזיבוז' לאושוויץ, בין וורשה לירושלים, הפרק מציג את ציר הזמן ההיסטורי מרגע הקמתה של התנועה ע"י הבעל שם טוב , דרך חורבנה הכמעט מוחלט בשואה ותחייתה המטאורית לאחר מלחמת העולם השנייה בארץ ובארה”ב.

מסע שמתחיל בפולין המושלגת וערבות אוקראינה שם נולדה החסידות במאה ה-18. בין מזיבוז' לאושוויץ, בין וורשה לירושלים, הפרק מציג את ציר הזמן ההיסטורי מרגע הקמתה של התנועה ע"י הבעל שם טוב , דרך חורבנה הכמעט מוחלט בשואה ותחייתה המטאורית לאחר מלחמת העולם השנייה בארץ ובארה”ב.

על #מלכויות_של_מטה: סדרת תעודה בת שלושה חלקים המציעה הצצה לעולמם של החסידים מנקודת מבטם – מהקמת תנועת החסידות ע"י הבעל שם טוב, דרך חורבנה הכמעט מוחלט בשואה ותחייתה המטאורית לאחר מלחמת העולם השנייה בארץ ובארה”ב.

במאי ומפיק: אורי רוזנווקס
צלם: מיכאל דאל
עריכה: בועז לאון
מוסיקה: אבי בללי
תחקיר וייעוץ תוכן: דוד דקלבוים, יצחק אלכמיסטר
עיצוב: יניב שמעוני
אנימציה: דותן גולדווסר

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לחסיד בעלזא- אז למה לא בורחים משם?

    שלום לך חסיד, אני מאד אהבתי את הסדרה, היתה מרתקת. אני מסורתית שומרת שבת. אם מה שאתה מתאר מזעזע כל כך מדוע לא בורחים משם? נשמע מפחיד…

    אני |
    הגב
  2. פרק בושה וחרפה

    כחסיד בעלזא אני מזועזע מהפרק הראשון ששודר , חוץ מסנדר פריד שהוא צדיק אמיתי, הכל הצגה בתחפושת ואיפור כאילו הכל כאן דבש.. תדמיינו שכונת פשע אכזרית שעסקניה הם עבריינם אכזרים שותפים של סוחרי סמים ורוצחים שרוב פרנסתה מגיע מהלבנת הון גניבות ונוכלויות, תדמיינו חברה שבא רק לאחרונה אחד מבכירה נתפס כפדופיל אכזר, ומשטרת הקהילה של בעלזא במקום לטפל בו ,רצו לבית משפחת הנפגעים ואיימה על הוריהם שאם הם יידברו מילה על זה עם מישהו הם יחרימו אותם ויזרקו אותם לרחובות … תשאלו את הרב הצדיק ירמיה דמן הוא אולי יספר לכם מי הפדופיל , תדמיינו חברה שבא אחד מבכירה העשירים קיבל פסק דין נגדו , ותוך יומיים הצליח לאיים ולשחד את אחד הדיינים של בית הדין של בעלזא והוא קרע את פסק הדין ונתן לו חדש לטובתו.. תדמיינו סדרה שקוראים לה סופרנוס.. ועכשיו תפסיקו לדמיין זה חיי ובועט באכזריות פי כמה וכמה בקהילת בעלזא… השם ישמור ויצלנו מיד רשעים אלו

    חסיד בעלזא |
    הגב
  3. פרק בושה וחרפה

    כחסיד בעלזא אני מזועזע מהפרק הראשון ששודר , חוץ מסנדר פריד שהוא צדיק אמיתי, הכל הצגה בתחפושת ואיפור כאילו הכל כאן דבש.. תדמיינו שכונת פשע אכזרית שעסקניה הם עבריינם אכזרים שותפים של סוחרי סמים ורוצחים שרוב פרנסתה מגיע מהלבנת הון גניבות ונוכלויות, תדמיינו חברה שבא רק לאחרונה אחד מבכירה נתפס כפדופיל אכזר, ומשטרת הקהילה של בעלזא במקום לטפל בו ,רצו לבית משפחת הנפגעים ואיימה על הוריהם שאם הם יידברו מילה על זה עם מישהו הם יחרימו אותם ויזרקו אותם לרחובות … תשאלו את הרב הצדיק ירמיה דמן הוא אולי יספר לכם מי הפדופיל , תדמיינו חברה שבא אחד מבכירה העשירים קיבל פסק דין נגדו , ותוך יומיים הצליח לאיים ולשחד את אחד הדיינים של בית הדין של בעלזא והוא קרע את פסק הדין ונתן לו חדש לטובתו.. תדמיינו סדרה שקוראים לה סופרנוס.. ועכשיו תפסיקו לדמיין זה חיי ובועט באכזריות פי כמה וכמה בקהילת בעלזא… השם ישמור ויצלנו מיד רשעים אלו.

    חסיד בעלזא |
    הגב
  4. ישבתי ובכיתי עשוי מאד טוב ומאד מרגש

    איזה חסדים גלוים
    דרך אגב לא שואלים על שואה גם בגלל שאין משהו שיכול לענות תשובה

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב