ממוות לחיים: החתן שהתמוטט לפני חתונתו – התעורר וערך סעודת הודיה

לפני כחודש התמוטט יהודה ויינר, חתן צעיר, בפתע פתאום ברחובה של עיר. היה זה 3 שבועות בדיוק לפני חתונתו. מתנדבים מארגוני ההצלה בעיר ביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות ופינו אותו לבית החולים בילינסון.

בבית משפחת ויינר בשיכון ויז'ניץ בבני ברק נחגגה סעודת הודיה מרגשת במיוחד במהלכה ציינו המשתתפים בהתרגשות את נס חזרתו של החתן שעבר פעמיים החייטה ממוות – לחיים.

כזכור, הבחור יהודה בן בתיה התמוטט לפתע ברחובה של עיר מסיבה שאינה ברורה ואיבד את הכרתו. היה זה 3 שבועות בלבד לפני חתונתו.

ניידת טיפול נמרץ של מד"א פינתה את החתן לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, תוך שהחובשים והפראמדיקים ממשיכים בביצוע פעולות החייאה. רק בכניסה לבית החולים הצליחו להשיב את הדופק ומאז נלחמו על חייו. הוא הורדם והונשם, ולא הגיב למאמצי הרופאים להעירו, ובמשך שבועיים היה שרוי ללא הכרה, כשמצבו קשה מאוד.

המקרה הכואב, בו חתן מתמוטט זמן כה קצר לפני חתונתו, היכה גלים, ורבים מאוד התחננו לרפואתו. חבריו בישיבת ויז'ניץ 'בית ישראל ודמשק אליעזר' בבני ברק, העתירו כל העת בתפילה ואף יצאו יחד עם רבני הישיבה ליום תפילה מיוחד בקברי הצדיקים בכדי להעתיר בתפילה לרפואת חברם, שהרופאים נאבקו על חייו.

על פי הדיווח ב'בחדרי', בשבוע שלפני פורים, התאספו חבריו של החתן יחד עם רבני הישיבה, ויחד חיפשו לקבל על עצמם קבלה טובה מיוחדת לזכות חברם. לאחר דיונים רבים ואין-ספור הצעות, החליטו חבריו של החתן לקום בכל בוקר חצי שעה נוספת קודם הסדר שלפני התפילה. באופן זה ילמדו הבחורים במשך שעה וחצי לפני התפילה בהיכל הישיבה, כאשר הם לומדים בחברותות את מסכת ברכות.

הבחורים קיבלו על עצמם את הקבלה הטובה עד לתאריך כ"א אדר, תוך תפילה ותקווה שעד אז יערכו מסיבת הודיה גדולה עם חברם החולה. העומד מאחורי הרעיון הוא שאם יקומו הבחורים מוקדם יותר ויוסיפו בלימוד התורה, בוודאי גם חברם יקום מהתרדמת בה הוא שרוי.

לאחר ההחלטה הטובה, התקשר המשגיח ובישר לאביו של הבחור את הקבלה שקיבלו על עצמם חבריו. "תצפה בקרוב לבשורות טובות", אמר המשגיח.

לא יאומן כי יסופר, אך לאחר שעות ספורות, בשעות הערב של אותו יום התקשר אביו של הבחור למשגיח, כשקולו נשנק מבכי, והוא מדווח לו כי יהודה, החתן, התעורר במפתיע בדקות אלו. "הוא מתקשר עם סובביו כשהרפאים עומדים נדהמים", אמר האב בקול חנוק. אמש, כאמור, נחגגה סעודה הודיה על הנס הגדול.

עם ישראל מתחנן בימים אלו לנס דומה: חיים מאיר בן אליעזרה פעסא, צעיר בן 23, שהתחתן רק בשנה שעברה – נמצא במצב קריטי בבית החולים. הוא התמוטט באופן פתאומי במוצאי פורים, ומשפחתו מייחלת לניסים גלויים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *