ממחר: 11 קווי אוטובוסים חדשים במטרופולין תל אביב

מהפכה בתחבורה הציבורית נמשכת. ממחר (יום שישי), יחלו לפעול במטרופולין תל אביב 11 קווי אוטובוסים חדשים, הכוללים 1,500 נסיעות יומיות חדשות. זאת, במסגרת תכניתו של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, לשפר את השירות ולקצר את זמני הנסיעה של התחבורה הציבורית בגוש דן.

במסגרת התכנית, תתוגבר תדירות של קווים ישירים במטרופולין ותשופר תדירות של קווים בעלי ביקוש גבוה. כמו כן, יחולו שינויים במסלולם של קווים מאספים, במטרה לקצר את זמני הנסיעה של האוטובוסים. עלות שדרוג הקווים נאמדת ב- 60 מיליון שקלים בשנה.

"מדובר בתוספת שירות משמעותית, שתביא לשיפור איכות הנסיעה בגוש דן ולהגדלת אמינות התחבורה הציבורית. כמו כן, היא תאפשר קשרים חדשים ומהירים לאזורי תעסוקה, מרכזים אקדמיים ומוקדים נוספים", אמר השר כץ והוסיף כי הכנסת מפעיל חדש לתל אביב-יפו הינה צעד נוסף ביישום המהפכה בתחבורה הציבורית.

התכנית כוללת מערך נרחב של שיפורים משמעותיים ושינויים במערך התחבורה הציבורית בתל אביב-יפו, רמת גן, גבעתיים, בני ברק ובקעת אונו, המבוצע בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות ומפעילי התחבורה הציבורית. במסגרת השדרוג יופעלו 11 קווי אוטובוסים חדשים, שישפרו את הקשר התחבורתי בין תל אביב לערי גוש דן.

חברת מטרופולין תפעיל 3 קווים חדשים; קו המחבר בין קרית החינוך לאזור התעסוקה עתידים, דרך רכבת האוניברסיטה (קו 12); קו המחבר בין בית ברבור למסוף וולפסון, דרך שכונת התקוה, רכבת ההגנה, שפירא, קרית שלום, נוה עופר ויפו (קו 15); וקו נוסף המחבר בין מהתחנה המרכזית בתל אביב לרמת השרון, דרך עתידים, אבן גבירול, אבא הלל, צהלה והבורסה ברמת גן (קו 21).

חברת דן תפעיל 5 קווים חדשים. קו המחבר בין הכרמלית לרכבת השלום בתל אביב (קו 23א); שני קווים נוספים יחברו בין הכרמלית לקרית שאול, דרך המשתלה (קו 28) ודרך תל ברוך צפון בתל אביב (קו 28א); קו ישיר מרמת גן לאזור התעסוקה עתידים דרך רח' הירדן והרא"ה (קו 32); וקו ממסוף רידינג לאלוף שדה ברמת גן, דרך רכבת השלום ודיזינגוף (קו 62).

חברת אפיקים תפעיל שני קווים חדשים. קו ישיר חדש המחבר בין אזורי חן לפתח תקוה דרך בית החולים בילינסון, עתידים ואוניברסיטת תל אביב (קו 20); וקו פנימי בפתח תקוה מחניון החרש, דרך ביה"ח בילינסון, בית עלמין ירקון לרכבת ק. אריה (קו 35); וחברת קווים תפעיל קו חדש ממסוף רידינג לגני תקוה, דרך רכבת השלום ואבן גבירול (קו 256).

במסגרת שדרוג הקווים, ישופר הקשר התחבורתי בשכונות ובמוקדים המרכזיים בתל אביב ובערים הסמוכות. דגש מיוחד ניתן על תכנון מיטבי של קווי השירות, קיצור משך זמן הנסיעה מיעדים שונים למוקדי תעסוקה, הגברת תדירות של קווים בעלי ביקוש גבוה בכל המטרופולין ושיפור איכות הנסיעה.

השינויים במטרופולין תל אביב מצטרפים לשיפורים שבוצעו בשנתיים האחרונות בגוש דן, בכללם הפעלת מערך שירות חדש בהרצליה, שהכפיל את מספר הנסיעות בעיר ושיפור מערך השירות בראשון לציון, במסגרתו הופעלו קווים חדשים ומהירים.

במקביל להפעלת קווים חדשים, ישופרו המסלולים והתדירות של קווים רבים, בהם קו 6 מעתידים לרכבת האוניברסיטה (שיופעל על ידי חברת "מטרופולין"), קווים 8 ו-8א' דרך נווה שרת ואוניברסיטת תל אביב, קו 13 מהאוניברסיטה לבית החולים וולפסון, קו 22 מכרמלית לעתידים, קו 23 מהכרמלית למרכז רמת גן דרך רכבת השלום, קו 33 מרידינג לאצטדיון וינטר דרך האוניברסיטה, קו 36 ממסוף האוניברסיטה עד אור יהודה, דרך אבן גבירול ורכבת השלום.

בנוסף, ישופר מסלולם של קו 45 מרכבת האוניברסיטה לוינטר, דרך הבורסה ברמת גן, קו 52 מהתחנה המרכזית בתל אביב לעתידים, קו 54 מכרמלית עד עתידים דרך רכבת ההגנה ויגאל אלון, קו 61 מהכרמלית דרך הבורסה לעמידר ברמת גן, קו 65 מתחנת רכבת מרכז לתל השומר, קו 89 משיכון דן לחולון, דרך בית חולים איכילוב, קו 266 מפתח תקוה לעתידים, קו 279 ממסוף האוניברסיטה עד מחלף הטייסים, קו 304 מהכרמלית למחלף הטייסים וקו ישיר 524 מרעננה לתחנה המרכזית תל אביב, דרך הרצליה.

בנוסף, יתוגברו קווים קיימים, בהם קו 24 מהכרמלית לרמת השרון דרך האוניברסיטה (שיופעל על ידי חברת "מטרופולין") קו 41 מהתחנה המרכזית החדשה בתל אביב לבית החולים וולפסון, קו 46 מרכבת מרכז לבת ים דרך רכבת ההגנה, קו 63 מהכרמלית למחלף אלוף שדה דרך קניון עזריאלי, קו 64 מפתח תקוה לתחנה מרכזית בתל אביב, דרך רכבת השלום ושד' רוטשילד, קו 122 מהכרמלית, דרך דיזינגוף לעתידים, קו 137 מתחנת האוניברסיטה למסוף יהוד, קו 204 מרידינג למחלף הטייסים דרך רכבת ההגנה, קו 236 מאור יהודה לתל אביב, קו 238 משכונת הדר גנים בפתח תקווה לכרמלית דרך דיזינגוף סנטר, קו 239 מרידינג למחלף הטייסים, וקו 304 משכונת התקוה לרכבת ההגנה.

במסגרת שדרוג הקווים, קווים 15, 46 ו-279 מרידינג עד כרמלית יחליפו את קו 11 (שיבוטל); קו 23 מכורזין לבן גוריון יחליף את קו 15 (שיבוטל); קווים 6 ו-12 מרכבת האוניברסיטה דרך רמת אביב ותל ברוך יחליפו את קו 113 (שיבוטל); קווים 28 ו-28א מהתחנה המרכזית בתל אביב לתחנה המרכזית בפתח תקוה יחליפו את קו 127 (שיבוטל); קווים 7 ו-65 מבני ברק לתל השומר יחליפו את קו 134 (שיבוטל); קווים 21 ו-28 מדבורה הנביאה לכרמלית יחליפו את קו 220 (שיבוטל); קווים 20 ו-266 מפתח תקוה לעתידים יחליפו את קו 366 (שיבוטל); וכן יבוטל קו 141 מעתידים לבית עלמין בת ים.

השר כץ הוסיף כי שדרוג קווי האוטובוסים במטרופולין תל אביב הוא חלק מתכנית משרד התחבורה לשפור את הנגישות באזורים העמוסים בגוש דן. התכנית כוללת בין היתר קידום מאות קילומטרים של נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית (נת"צים), הקמת קווי רכבת קלה במטרופולין ורפורמה במערך הכרטוס של התחבורה הציבורית. לדבריו, השיפורים הצפויים, יביאו לשינוי המציאות התחבורתית ויעודדו מעבר לתחבורה ציבורית.

השיפורים והשינויים בקווים אלה ילוו במערך הסברה מקיף, שיכלול הפעלת דיילי הסברה בתחנות המוצא והיעד, עלונים שיחולקו באוטובוסים ובתחנות, מודעות בעיתונות המקומית ופרסום נרחב באינטרנט ועדכונים במוקד כל-קו 8787*.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *