ממשיכה התחלואה בעולם הישיבות: בחור ישיבה פונה לביה"ח

על רקע הדיונים הרבים סביב עולם הישיבות והתחלואה ההולכת וגוברת בה, דיווח שהגיע לידי כתבנו מנחם קולודצקי מעיד על צעיר מישיבת וולפסון שפונה לבית החולים במצב קשה לאחר שסבל מקשיי נשימה

מאות תלמידי ישיבה מערים שונות נחשפו בשבוע האחרון, ומוסדות רבים הפכו למלוניות קורונה. כאן באתר אקטואליק, השתדלנו לחשוף בפניכם פרטים ראשונים על מקורות ההדבקה והתחלואה בעולם הישיבות.

היום נודע לנו כי בישיבת וולפסון נמצאו לא פחות ממאה בחורים שנדבקו בנגיף הקורונה, אלא שגולת הכותרת היא על בחור צעיר שלומד בישיבה שהתגלה כשהוא במצב קשה עם קשיי נשימה רבים, הוא פונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי ושוחרר לאחר יממה לישיבה במצב טוב.

כזכור, אמש חשפנו כי דיון חירום בשעה זו עם מנהלי הישיבות ונציגי ועד הישיבות ומשרד הבריאות. בדיון נשלח מסר ברור לראשי הישיבות: "ישיבות שיש שם הדבקה מכוונת, עלולים לחטוף עד 7 שנות מאסר. בישיבה מוצגים נתונים מטעם משרד הבריאות ומחודדים נהלים בצורה תקיפה כולל אמירה שישיבות שיש בהן תחלואה גבוהה לא יוכלו לסיים את הזמן.

‏ביום שישי יפורסם מכתב מגדולי ישראל ביומונים נגד השותפים להדבקה מכוונת בישיבות.

מנתוני ההדבקה בישיבות עולה כי מתוך 150 ישיבות – ב-6 ישיבות יש יותר מ-100 מאומתים (סך הכל – 1,100). ב-3 ישיבות יש למעלה מ-70 מאומתים (סך הכל – 233). כלומר: 0.5% מהישיבות אחראיות ל-78% מהתחלואה הכוללת בישיבות.

הישיבות בהם נעשתה הידבקות מכונות היא: רינה של תורה – 300 חולים, מאור התלמוד, 200 חולים, קפלן, 200 חולים, וולפסון 100 חולים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *