ממשלת גרמניה דורשת מהאזרחים לחסוך בגז – ד"ר דרור מנור

מלחמת רוסיה-אוקראינה הובילה את ממשלת גרמניה להודיע בשבוע שעבר בברלין על הפעלת תוכנית חירום במשק האנרגיה הגרמני. שר הכלכלה רוברט האבק דרש מיד מכל משקי הבית ברחבי גרמניה לצמצם את צריכת הגז שלהם. משק האנרגיה בגרמניה עלול לספוג טלטלה עזה בעקבות המלחמה המתמשכת באוקראינה, ויהיה עליו למצוא אלטרנטיבות חדשות במהרה, כמו למשל בתחום האנרגיה המתחדשת

מלחמת רוסיה-אוקראינה הובילה את ממשלת גרמניה להודיע בשבוע שעבר בברלין על הפעלת תוכנית חירום במשק האנרגיה הגרמני. שר הכלכלה רוברט האבק דרש מיד מכל משקי הבית ברחבי גרמניה לצמצם את צריכת הגז שלהם. משק האנרגיה בגרמניה עלול לספוג טלטלה עזה בעקבות המלחמה המתמשכת באוקראינה, ויהיה עליו למצוא אלטרנטיבות חדשות במהרה, כמו למשל בתחום האנרגיה המתחדשת.

שר הכלכלה האבק הדגיש במהלך נאומו ביום חמישי, 23 ביוני, כי המצב שאליו נקלע שוק האנרגיה הגרמני הוא רציני ביותר. לדבריו, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז מלחמה כלכלית על גרמניה שהופכת את הגז למוצר שאספקתו נמוכה ועלותו גבוהה. האבק ציין כי גרמניה נמצאת במשבר גז. עליות המחירים משפיעות באופן קיצוני על בתי אב, יזמים ועסקים ברחבי המדינה, וכנראה שהמצב יהיה גרוע יותר. בנאומו הודיע שר הכלכלה הגרמני על הפעלת השלב השני בתוכנית שלושת השלבים למצב החירום של הגז במדינה.

האבק ציין בנאומו כי העדיפות הראשונה של הממשלה היא למלא את מחסני החירום של הגז בגרמניה. לדעתו, חייבים למצוא בדחיפות כל מיני ספקים אלטרנטיביים, להרחיב את ההשקעות הממשלתיות באנרגיות מתחדשות, וכל המגזרים במדינה מוכרחים להתחיל לחסוך בשימוש בגז. חשוב לציין כי מחסני החירום של הגז במדינה נמצאים כיום בתפוסה של קרוב לשישים אחוז, בדומה למה שהיה בשנת 2021. אולם היעד של 97 אחוז תפוסה במחסנים לקראת חודשי החורף, עדיין רחוק מהשגה.

שר הכלכלה הגרמני ביקש בנאומו מכל אזרחי גרמניה להתחיל לחסוך בשימוש בגז החל מעכשיו. הוא הוסיף שדבריו אולי נשמעים בנאליים, אבל אם מכפילים את אותה הבנאליות ב- 41 מיליון בתי אב, הדבר הזה הופך למשמעותי. הבקשה הממשלתית לחיסכון משמעותי בגז הגיעה לאור צמצום באספקת הגז הקבועה מרוסיה ולאור המחירים ההולכים ומתייקרים מיום ליום. גורמים אלה הביאו את רוב מדינות המערב להשתמש באנרגיה שמקורה בפחם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *