ממשלת מיעוט עם ערבים? גנץ מתכנן פגישות עם בלוק השמאל

צוות המשא ומתן של כחול לבן ייפגש מחר עם צוותי המשא ומתן של ישראל ביתנו והעבודה-גשר במסגרת המאמצים להקמת ממשלה. הפגישות ייערכו בכפר המכביה ברמת גן. המקביל, גנץ ייפגש הערב עם נשיא המדינה לקראת החזרת המנדט לנשיא.

צוות המשא ומתן של כחול לבן ייפגש מחר עם צוותי המשא ומתן של ישראל ביתנו והעבודה-גשר במסגרת המאמצים להקמת ממשלה. הפגישות ייערכו בכפר המכביה ברמת גן. במקביל, גנץ ייפגש הערב עם נשיא המדינה לקראת החזרת המנדט לנשיא.

יו"ר כחול לבן בני גנץ קורא לחברי הבלוק לוותר לנתניהו על ההתחייבות כלפיהם ורומז כי לא יהיו חרמות "שחררו את נתניהו ממחויבותו לבלוק ואפשרו לו לנהל מו"מ ישיר איתנו. מי שיקבל את קווי היסוד של כחול לבן והליכוד יוזמן להיכנס לממשלת אחדות לאומית"

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ כתב בעמוד הפייסבוק שלו: בעוד 5 ימים יסתיים פרק הזמן של המנדט שניתן לי על ידי הנשיא להקים ממשלה. אני פועל בנחישות להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית כפי שהציבור רוצה ובחר. במקביל אני לא מזניח שום אופציה לממשלה אחרת.

אפגש עם נשיא המדינה לבקשתי, בכדי לדון איתו על האתגרים בהרכבת הממשלה ובכדי להסתייע בעצתו.
אתמול נפגשתי עם יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן. דנו באפשרויות שעל הפרק – וישנן אפשרויות כאלו. אני מעריך מאוד את עמידתו של ליברמן על עקרונותיו, והרצון שלו להקים ממשלת אחדות כפי שגם אני פועל להקים. אני מקווה שבשבוע הבא, נוכל לקדם מתווה משותף שימנע בחירות מיותרות ויקרות. במקביל התקדמנו השבוע בגיבוש קווי היסוד בנושאים שחשובים באמת לאזרחי ישראל- בבריאות, בחינוך, בדת ומדינה עם העבודה-גשר ועם ישראל ביתנו.

לגבי הליכוד כתב גנץ:לצערי לא חלה שום התקדמות השבוע. כנראה שהלהט של נתניהו להרוויח עוד כמה חודשים על כיסא ראש הממשלה בוער בו יותר מאשר הדאגה לאזרחי ישראל. נתניהו רוצה בחירות אחרת אי אפשר להסביר את ההתנהלות שלו. כולנו זוכרים את הניסיון של נתניהו רק לפני חצי שנה להקים ממשלה צרה עם אבי גבאי עבור חסינות. כולנו זוכרים שפעל בשיתוף פעולה עם מפלגות שהיום הוא טוען שהן אינן לגיטימיות אפילו לקיום שיח עימן, בכדי לפזר את הכנסת. פעמיים הוא ניסה להשיג חסינות ונכשל. ינסה בעתיד – וייכשל שוב. חשוב לי שתדעו שבמשא ומתן יש לנו עקרונות וערכים, שלאורם אנו פועלים.
*
אני פונה מכאן לראשי המפלגות מבלוק הימין, כולכם אנשים אחראים- אתם באמת מוכנים לתת לנתניהו לגרור את ישראל למערכת בחירות שלישית? זה מה שהבוחרים שלכם רוצים? זה מה שמגיע לחולים במסדרונות בבתי החולים? האם ניתן להעמיד את אתגרי הביטחון של ישראל ללא ידיים מנוסות, קבועות ויציבות על ההגה?
שחררו את נתניהו ממחויבותו לבלוק ואפשרו לו לנהל מו"מ ישיר. מי שיקבל את קווי היסוד של כחול לבן והליכוד יוזמן להיכנס לממשלת אחדות לאומית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *