מנדלבליט: "חסדי שמים הצילו אותנו מביבי", נתניהו: "אמירות משיחיות"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט השמיע בשיחות סגורות אמירות חריפות מאוד על ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט השמיע בשיחות סגורות אמירות חריפות מאוד על ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו – כך פורסם הערב (שלישי) ב"מהדורה המרכזית".

"נתניהו סיכן את הדמוקרטיה", אמר היועץ, והמשיך להטיח: "נתניהו תכנן להשתלט על מוקדי הכוח ברשות השופטת.

היועץ המשפטי לא חסך את שבט לשונו ואמר: "גדלתי על תורת ז'בוטינסקי. הדרך הזאת מתחילה בחירות האישית והשלטון נועד לשרת את היחיד. אני חושב שמי שהנהיג את המדינה לאחרונה הבין את זה לא פחות טוב – אבל ראיתי התגלגלות למקום של נאמנות אישית, שזה אומר סכנה לדמוקרטיה. מבחוץ זה נראה דמוקרטיה כמו פולין והונגריה".

היועץ המשיך ותיאר: "למנות אנשים שלנו, שלי (של נתניהו), שהנאמנות אישית אליי (אל נתניהו) ולא לציבור… המלחמה הפכה להיות קרב על הנאמנות הציבורית", הוא אמר.

"התפקיד שלנו – היועץ המשפטי לממשלה, עיתונות חופשית שניסו לשנות את ה-DNA שלה… אני חושב שאנשים לא ראו את זה, זה היה מאוד מתוחכם – אבל זה קרה המהלך הזה", הוא הוסיף. "זה התחיל מדברים קטנים, יועצים משפטיים של משרדי ממשלה. אבל זה משנה את ה-DNA שלנו".

לדברי מנדלבליט, התוכנית הגדולה של נתניהו היא להשתלט על מוקדי הכוח ברשות השופטת – כלומר, למנות שופטים עליונים. "אם יהיו שופטים של בית המשפט העליון משלנו… תביאו שמרנים, רפורמטורים, אבל אי אפשר להביא שופטים שישמרו עליי (על נתניהו) שידאגו לי (לנתניהו) ותביא פרקליט כזה ויועץ משפטי כזה ומשנים ליועץ כאלה, ומפכ"ל משלנו וכן הלאה. כל המקומות האלה – זה פשוט יכול לפורר אותנו מבפנים".

אחרי כתב האישום, שהגיש נגד נתניהו היועמ"ש מתאר את המלחמה שהלכה וגברה. "בלי לשים לב פתאום מצאנו את עצמו במלחמה על הלגיטימיות של היועץ המשפטי לממשלה, על ה-DNA של העם היהודי ומדינת ישראל בתקופה המודרנית. זה, אני חושב, בסוף זה הסיפור. לקח לי זמן להבין את הסיפור", מודה היועץ. "על רקע זה היו כל ההתקפות".

הניסיון, מתאר מנדלבליט, הוא לפורר את מערכת האכיפה מבפנים. "כל הסיטואציה של מינוי פרקליט מדינה, ולא היו לי משנים . זה רע מאוד לתפקד, אבל לא היה לי מה לעשות. האופציה האחרת היא לקבל אנשים משלנו (של נתניהו) מבפנים. אין דבר גרוע מזה".

מנדלבליט אומר בתור איש דתי ש"חסדי שמיים" הם שהצילו את המדינה מנתניהו. "אחת המסקנות שלי, המטרידות מאוד מהאירוע הזה שאני חושב שיצאנו מזה. אבל באמת הרבה חסדי שמיים, אני באמת חושב ככה. הוא שומר על העם שלנו, ככה אני חושב, ממש. לא יודע איך זה היה נגמר, אני לא הייתי שותק, בית המשפט העליון בטח לא היה שותק".

אחד שנכח בשיחה שאל: "חסדי שמים הצילו אותנו מביבי?" ומנדלבליט השיב: "היה מצב שבו כדי לא להגיע למצב שעומד לדין משנה הכול מקצה לקצה (נתניהו) מביא מישהו שיגיד שהתיק מתפורר, קורס ואין כלום. לא חלמתי שנגיע למקום הזה, צריך לדאוג גם לעתיד כי זה יכול לחזור על עצמו", הזהיר היועץ. "אין ערובה לדמוקרטיה, זה הלקח שלי מהסיפור הזה".

מקורבי נתניהו הגיבו: "אלה אמירות משיחיות של פקיד ממשלתי שהחליט להחליף את העם, לא פחות. מנדלבליט מעיד על עצמו שהוא בא להפיל את ראש הממשלה נתניהו ומאשר בקולו את דבריו של עד המדינה חפץ שהעיד היום שתיק 4000 הוא תיק פוליטי הזוי שלא היה בא לעולם אלמלא ראש הממשלה היה נתניהו. כדאי להזכיר למנדלבליט שבדמוקרטיה העם בוחר את מנהיגיו ולא היועץ המשפטי לממשלה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *