מנהיג חמאס מתרברב: "יש לנו יותר מ-500 ק"מ מנהרות"

התכנון שלנו היה לסיים את ההסלמה במטח של 300 רקטות, אך נמנענו מכך בשל התערבות המתווכים. ‏סינוואר מוסיף ומאיים: "על ישראל והעולם לדעת שהמערכה האחרונה הייתה רק תמרון קטן למה שיכול לקרות אם יפגעו בהר הבית"

מנהיג חמאס, אסמאעיל הניה, התרברב כי הפגיעות שהסבה ישראל לפלגי הטרור בעזה בסבב ההסלמה האחרון היו "משניות" ולא הגיעו לתשתיות של הארגונים ברצועה. לדבריו, ה"מטרו" של חמאס במצב טוב: "האויב לא הגיע לתשתיות הבסיסיות שלנו". כמו כן, ציין הניה כי השם שנתנו הפלגים למטרו הוא: "עיר הג'יהאד". מדובר בציטוטים של הניה שמפרסם ערוץ אל-ג'זירה טרם שידור ראיון עמו הערב.

גם מנהיג חמאס בעזה, יחיא סנוואר נקט במסיבת עיתונאים בעזה באותו קו: "מברך את ערביי ישראל וערביי ירושלים שהוכיחו, ששנים של ניסיונות לעשות בהם "ישראליזציה וניסיונות לקיים דו-קיום – נפלו בבת אחת ולנצח". אני רוצה להזהיר את האויב: אל-אקצא וירושלים הם קו אדום. אם אתם רוצים להישאר קיימים עוד זמן – התרחקו מאל-אקצא וירושלים".

סינוואר מפרט לעיתונאים על הרוגי המבצע – 57 הרוגים מחמאס, 22 בזרוע הצבאית של הג'האד ועוד הרוג אחד מהפלגים האחרים ברצועה (אלווית נאסר סלאח א-דין). סה"כ 80 הרוגים מהזרועות הצבאיות. מבחינת הדרגות הגבוהות, כך לפי סינוואר, ישראל הרגה בין 10 ל-15.

סנוואר מברך את מנהיג הארגון, אסמאעיל הניה, ואומר כי הוא עמד בקשר עם הנהגת הארגון בעזה בכל רגע במהלך המערכה: "ברכות לך שליווית אותנו במערכה הזאת רגע ברגע, קיבלנו ממך רק אהבה ותמיכה".

יחיא סנוואר התרברב ואמר כי "יש לנו יותר מ-500 ק"מ מנהרות ברצועת עזה, והנזק הוא לא יותר מ-5%. התכנון שלנו היה לסיים את ההסלמה במטח של 300 רקטות, אך נמנענו מכך בשל התערבות המתווכים. ‏סינוואר מוסיף ומאיים: "על ישראל והעולם לדעת שהמערכה האחרונה הייתה רק תמרון קטן למה שיכול לקרות אם יפגעו בהר הבית".

רה"מ נתניהו הגיב לדברים בטקס האזכרה לחללי אלטלנה: "בשבועות האחרונים קיבלנו תזכורת שהמאבק שלנו על זכותנו לחיות בארצנו עדיין לא תם. מי שינסה לפגוע בנו יספוג בעצמו פגיעה מוחצת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *