מנוף לחץ על סילמן: שיקלי הוכרז כפורש

ראש הממשלה נפתלי בנט וחברי סיעת ימינה החליטו – ח״כ שיקלי יוכרז כפורש

ראש הממשלה נפתלי בנט וחברי סיעת ימינה החליטו – ח״כ שיקלי יוכרז כפורש . בנט בכך לוחץ על סילמן לחזור לימינה.

הפרשנית עטרה גרמן מנתחת כי ‏כששיקלי יוכרז כפורש, סילמן לכאורה נשארת לבד ותזקק לעוד שני פורשים כדי להתפצל, לא תוכל לעשות זאת איתו. בליכוד חיכו במובן מסויים שהצעד הזה יקרה כדי שיהווה טריגר לח"כים מתנדנדים אחרים לעשות מעשה."

הפרשן עמית סגל כתב כי "לימינה אין כרגע רוב למהלך: היא תלויה בסילמן שחברה בוועדת הכנסת, וכדי להחליף אותה יש צורך בכינוס מליאה. כזו אין כרגע עד אחרי פסח. יהיה קרב ארוך".

בהודעת ימינה נמסר כך: "מאז מועד הקמת הממשלה בראשה עומדת סיעת ימינה, ועוד טרם הקמתה – בחר ח"כ שיקלי לתת גט כריתות לסיעה ולפעול בניגוד מוחלט לעמדותיה, תוך פעילות אקטיבית ומכוונת על מנת להכשיל את הסיעה, את הקואליציה ואת ממשלת ישראל. טרם הצבעת האמון בממשלה וכל שכן לאחריה, פעלו כל חברי הסיעה ושריה במטרה לקיים שיח פתוח והוגן עימו, מתוך רצון לאפשר לו ליטול חלק בפעילות הסיעה, הקואליציה ובהתוויית מדיניותן, תוך הקשבה ומתן כבוד לעמדותיו העצמאיות. אולם, מההתחלה ברור היה כי ח"כ שיקלי פועל בניגוד מוחלט לעמדות הסיעה ומתוך כוונה להכשיל את הקואליציה.

בהודעה נאמר עוד כי ח"כ שיקלי פעל באופן מקומם, על מנת להכשיל את פעילות הסיעה והקואליציה, כאשר לא נכח ברובן המוחלט של הצבעות הכנסת, בכדי להימנע מהצבעה כנגד עמדת הסיעה. בראיונות חוזרים בתקשורת הודה ח"כ שיקלי כי התנהלותו זו הינה מכוונת וטקטית במטרה לנסות להימנע מהכרזה עליו כפורש מסיעתו.

במהלך מושב החורף, ח"כ שיקלי החל להצביע פעם אחר פעם כנגד עמדת הסיעה, כולל בהצבעה על חוק האזרחות שהוכרזה ע"י האופוזיציה כהצבעת אי אמון בממשלה.
בהצבעתו נגד חוק האזרחות פגע ח"כ שיקלי ביודעין בביטחון מדינת ישראל ובערכים הציוניים של מדינת ישראל, כפעולה אופוזיציונית מכוונת, נגד הממשלה ונגד סיעת ימינה.

נציין כי ח"כ שיקלי, אשר לאורך חודשים מאז מועד השבעת הממשלה נעדר באופן עקבי מישיבות המליאה ומההצבעות בה, נכח במליאה לאורך 3 יממות רצופות בהן נערכו ההצבעות על חוקי התקציב וההסדרים – ובכל אחת מ-651 ההצבעות, הצביע באופן עקבי וללא כל חריג – בניגוד לעמדת הסיעה והקואליציה.

ח"כ שיקלי אף לקח חלק אקטיבי באירועים, הפגנות ובפעילויות מחאה כנגד הממשלה, סיעת ימינה וכנגד ראש הממשלה ויו"ר סיעתו, נפתלי בנט.

כך המשיך להתנהל ח"כ שיקלי בכל חודשי כהונת הכנסת הנוכחית עד לימים אלה.

לאור הדברים האמורים, הוחלט בסיעת ימינה לכנס את ועדת הכנסת בכדי להכריז על ח"כ עמיחי שיקלי כעל פורש מסיעת ימינה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *