מנחה הטלויזיה הבכיר במתקפה נגד הסדרה המשוקצת "היהודים באים"

המנחה אברי גלעד יוצא במילים קשות נגד המערכון שמשודר בגוף ציבורי שממומן מכספי המיסים, של אותם האנשים בהם הוא כביכול פוגע. "לא עושים מערכון על אלוקים בישראל"

בטורו השבועי בעיתון 'ישראל היום' כותב מנחה הטלויזיה והשדרן הבכיר אברי גלעד כי "גם סאטירה חייבת שיהיו לה קווים אדומים. כשאנחנו מגיעים למרחב הציבורי, כמו כאן 11 או כל פרהסיה ציבורית אחרת במדינה, יש כללים אחרים בעיניי".

גלעד מוסיף כי "הרבה צופים של ערוץ 11 ובעיקר דתיים – מרגישים פגועים עד עצם נשמתם מהמערכונים. אני לא מתווכח איתם. לפי גובה הלהבות אני מבין שנחצו גבולות, ויש תחושה בעונה הזאת של 'היהודים' שמישהו החליט לשים את הרגשות הדתיים מטרה ללעג ולביזוי. אני מניח שאלה שהחליטו על אינם מסוגלים להבין את הרגש הזה, וחושבים שהוא פרימיטיבי, ילדותי, טיפשי וקדמוני".

"יש לי כבוד עמוק למי שיש לו, ועל פי מחקרים – אנשים דתיים חיים יותר, שמחים יותר בחייהם, מקיימים חיי קהילה עשירים יותר. כלומר, במבחן התוצאה, רגשות דתיים מועילים לאדם, לכן אני יכול רק להצר על כך שאין לי גישה למקום הזה בנפשי. אומר אברי ומוסיף אבל "אני מצטער ומגנה כל פגיעה מכוונת בציפור הנפש של אדם אחר החי בתוכנו, בשביל הדחקה. יש מקום לביקורת, אפילו קשה, אבל עם כבוד. לא עושים מערכון על אלוקים בישראל. בעיניי, גם לא עושים תוכניות אוכל עם אוכל לא כשר בערוצים מרכזיים ובטח שלא אוכלים טרפות ושרצים כמשימות, בתוכניות ריאליטי. זה לא סתם מגעיל – זה מחליש את העם. זה יוצר זרות וניכור, מרחק וכעס. בשביל מה? בשביל עוד מאכל? לאדם דתי, כשרות היא יסוד קיום. מה אתה מצרף לו בשר וחלב מול הפנים? בערוץ שאמור להיות מדורת שבט – שומרים על השבט מלוכד סביב הסיפור שלו, והסיפור של השבט שלנו הוא היהדות. תקשורת, שלי נעלייך מעל רגלייך".
חבר הכנסת משה ארבל מש"ס פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה בסוף השבוע בדרישה לפתוח בחקירה נגד התוכנית "בגין הפרסומים הקשים, הפוגעים ברגשותיהם של מיליונים בישראל, יהודים ושאינם יהודים, דתיים וחילונים. לכל הפחות ראוי כי הפגיעה הקשה ברגשי הדת של רבים, הממומנת על ידי הציבור הישראלי, תחדל מכאן ולאילך". הוא כתב במכתב כי "הזדעזעתי לשמוע כי התוכנית כוללת מערכונים מבישים המבקשים ללעוג להלכות הדת, למסורת ישראל, לנביאים ולמיליוני יהודים שהיהדות היא עיקר חשוב בחייהם". בין היתר הזכיר מערכון בו "השחקנים ביטאו את שם השם המפורש וביקשו ללעוג לו בדרכים שונות".
גם ארגון בצלמו פנה ליועמ"ש באמצעות עו"ד אריק קמחי בדרישה לפתוח בחקירה בגין "פגיעה גסה ברגשות הדת". לדבריו, "אין ספק כי מטרת מבצע המעשה לפגוע ברגשות דת של מיליוני מאמינים ולבוז לאמונתם ולכל הקדוש והיקר להם בפומבי ולעיני כל". קימחי דרש לפתוח בחקירה פלילית בשל עלבון דת ופגיעה גסה ברגשות הדת. "אין ספק כי המקרה הנ"ל עומד בהגדרות החוק ובריא כי זהו המקרה אליו כיוון המחוקק". בהמשך לכך, משרד החינוך פעל להורדת מספר קטעים מהאתר, אך לא את כולם.
מתאגיד 'כאן' נמסר בתגובה מזלזלת ולקונית: "מדובר בתוכנית סאטירה בלבד וכך יש להתייחס אליה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *