מנחם קולדצקי ממליץ: אין כמו ב"עין תאו"

יחד עם האח, חרש מנחם קולצדקי את מרחבי ארץ ישראל. כעת הוא ממליץ לגולשי 'אקטואליק' על שלושה מקומות מעניינים לטייל בהם במהלך ימי חול המועד. ואיפה יש בריכה גדולה, ממש כמו בפארק מים?

חול המועד כבר כאן, וזה הזמן גם לצאת ולטייל את ארץ ישראל. כתבי 'אקטואליק' מגישים: שלושה מקומות מומלצים לטיול ברחבי ארץ אבותינו.

 

יום אחד, אחי אלחנן, הצטרף אלי לטיול משפחתי בצפון. כחובב טבע, שמחתי לקחת את אחי האהוב, עם תרמיל ומקל וללכת קצת בארץ ישראל.

אלחנן, בחור כישרוני, בוגר אחת הישיבות הטובות בארץ, התברך בכישרון פינומנלי. בלי להפעיל את הווייז, והרבה לפני שהישראלים פיתחו את האפליקציה שהפכה ללהיט עולמי, ניווט אותנו אלחנן בכישרון רב בכבישי הצפון. הוא פשוט זכר כל צומת, מעיין ותחנת דלק.

 

עין תאו

אחת משמורות הטבע שעליה הוא המליץ בחום, הייתה עין תאו – בסמוך לצומת כוח בקריית שמונה, בסמוך לגבול עם לבנון.

בעין תאו – מי המעיין, נובעים למרגלות הרי נפתלי, בשולי עמק החולה, ויוצרים בריכה עגולה גדולה ומרשימה ביופייה.

הגענו למקום. רוח בריזה נושבת מן הרי הלבנון, הבריכה מוקפת צמחייה עשירה טובלת בירוק, ובתוכה גדלים צמחים ובעלי חיים נדירים, ולכן הכניסה אל המים בבריכה זו אסורה.

כדי לאפשר למטיילים לרחוץ במי המעיין הצלולים, מוזרמים עודפי מים, לבריכה מלבנית קטנה שנמצאת בצמוד לבית משאבות קטן. למרות השלט שמזהיר מפני כניסה למתחם, תענוג להיכנס אל המים ולשחות יחד עם הדגים הגדולים, ולאחר מכן לשבת בצילו של עץ תות ענק המצל על השטח הירוק. טבלתי, פשוט גיוועלדיג. א'מחייה!.

בשנה שעברה, כשהעכברת החלה להשתולל באזור הגולן, חזרתי שוב אל צומת כוח וטבלתי במים הצלולים. השנה, בעזרת השם, אני מקווה לשוב אל המעיין שבזכות גשמי הברכה התמלא שוב, ומקווה לפחות שהגולשים לא יגדשו את המקום בהמוניהם ויותירו את שמורת הטבע המסתורית, רק לי ולאלחנן…

 

עין גדי

עין גדי. נכון, כולכם מכירים את שמורת הטבע הממוקמת בסמוך לכביש 90 בים המלח, אבל למרות שעלות הכניסה לאתר היא כ-30 שקל לאדם – המחיר שווה כל שקל.

ראשית, זמן ההגעה הוא בין שעה לשעה וחצי מאזור ירושלים או בני ברק. לא צריך לבזבז כ"כ הרבה דלק וכבישי אגרה. ולמרות השרב הכבד, בעיקר ביולי אוגוסט, הוא הגורם המדרבן לבוא ולטבול בארבעת המפלים, מרחק של חמש דקות עד חצי שעה הליכה.

בעין גדי זורמים מים כל השנה: נחל דוד ונחל ערוגות. הנחלים מוזנים ממימיהם של ארבעה מקורות מים הנובעים בשטח השמור, מעיין ערוגות, מעיין עין גדי ומעיין שולמית.

לארבעת המעיינות נביעת מים מרשימה העומדת על כ-3.5 מיליון מ"ק בשנה. לשפיעת מים זו השלכות על החי והצומח ברחבי מדבר יהודה כולו.

כמויות מים אלו הזורמים בנחלי עין גדי הופכים את הנחלים למוקד משיכה לבעלי חיים רבים ושונים.

 

מפל דוד

מפל דוד הוא המפל הזורם הגבוה ביותר בישראל מחוץ לרמת הגולן – גובהו כ-36 מטר.

במורד הנחל עוד מספר מפלים זורמים נמוכים יותר.

לסיכום, חווית מים כמו בפארק מים עם הרבה תיירים שנותנים השראה אירופאית.

תוכלו לקפוץ למערות הקמח ולעוד כמה מפלי חינם באזור, וכן לגיחה קצרה בים המלח ולקניון החדש של ים המלח, בו השקיע משרד התיירות עשרות מיליונים על מנת לפתח את המקום ולהעלות את מספר התיירים באזור.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *