מנכ"ל משרד התיירות: "סגירת שדה דוב תביא לירידה של 40% עד 60% בתיירות לעיר – חורבן"

ועדת הכספים הזמנית, קיימה הבוקר (ה') דיון ארוך לעניין השלכות סגירתו המידית של שדה דוב על העיר אילת. במהלך הדיון הציגו תושבי העיר, בעלי עסקים, חולים, ובכירים במערכת הבריאות את הנזק החמור הגלום בסגירה המידית של השדה, ללא תחליף הולם. חברי הכנסת מהאופוזיציה והקואליציה כאחד קראו לדחות את הפינוי עד לסיום הליכי התכנון, ואף הוצגו תוכניות המאפשרות את קיום שדה התעופה לצד הבניה החדשה. מנגד טענו במשרד האוצר ובמנהל מקרקעי ישראל לנזק כלכלי משמעותי ולפגיעה בתנופת הבנייה בגוש דן, במקרה של דחייה. נציגי משרד הביטחון שאמון על הפעלת השדה, ציינו כי הם אינם ערוכים להמשיך להפעיל אותו מבחינה לוגיסטית. באי הכוח של בעלי הקרקעות בחרו שלא להגיע לדיון, למרות שהוזמנו.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני פתח את הדיון: "רבים מאתנו סבורים שהמשמעות של העניין הזה היא נזק בלתי הפיך לעיר אילת, במדינה נורמלית לא יכולים לאפשר את הדבר הזה. ישוב שנמצא בקצה המדינה ומוקף ב-3 מדינות, והמשמעות שיש פחות אנשים שיבואו היא קריטית. חלק מהחברים ביקשו ממני לקיים דיון על הנושא, למרות שאנחנו במציאות בה המדינה כמעט משותקת, אפשרו את הדיון. הממשלה יושבת על הנושא הזה, הם לא מעבירים את חוות הדעת, כי הם במהלך דיונים. לפני השאלה המשפטית, שהיא שאלה קשה, בכל מקרה גם אם ההחלטה שסוגרים את שדה דוב, מדובר על כמה שנים, לא משהו שקורה מחר. לסגור את שדה דוב ב-1 ליולי, זה חלם. למה צריך לעשות זאת מוקדם? יכול להיות שבמשך ה-3 שנים שיש עד לבנייה בפועל, נוכל להגיע להסכמות ונמנע מלהביא לאילת סבל רב. נציגי הקרקעות לא הגיעו כי כנראה אין להם מענה רציני להצעות".

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי: "שדה דוב מהווה עורק חיים לעיר אילת, כתחנה היחידה שיש לעיר אילת. טסים בו מיליון איש, בעורק הזה כל שנה 80 אלף טסים רק לטיפולים רפואיים, 150 כל יום. התוכנית נמצאת עכשיו בשלב הפקדה, בתוך תקופת ההתנגדויות. גם אם יתאמצו המהלך של האישורים ייקח שנתיים, ואחר כך יש את התכנון ואת בניית היחידות הקרובות, וכל זה איפה? בחלק הדרום מזרחי של המתחם, שטח שלא אמור להפריע כלל בעת הזו לפעילות השדה".

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות: "הביטחון של אילת הוא התיירות, אנחנו מוטרדים מאוד, יחד עם הסגירה של השדה תעופה באילת, מדובר ב-2 זעזועים תוך זמן קצר. כל הרגלי הנסיעה השתנו, התנועה האווירית כבר הצטמצמה, כרגע יש ירידה של 25% הסגירה של שדה דוב, יכולה להביא זאת ל-40% עד 60%. תנועת התיירות באילת היא רק 10% תיירות חו"ל. נתב"ג פקוק. כל זה מביא אותנו למצב שבמכלול צריך להחליט אם התחזית היא קטסטרופה או חורבן, העיר אילת שבנויה על תיירות לא תוכל לעמוד בזה".

יו"ר הוועדה ח"כ גפני , סיכם את הדיון: "אם צריך לסגור את השדה או לא, זה לא הדיון שלנו. אנחנו מבקשים מרה"מ דבר אחד – לדחות את הסגירה לכל הפחות עד ל-1 בינואר 2020, ואם ניתן אז עד קבלת כל האישורים בפועל. עד אז תתכנס הכנסת ותהייה ממשלה שתשב על המדוכה. הדחייה הזו היא קריטית, שמענו את הנזק הגדול ואת נושא פיקוח הנפש, לכן יש צורך בהסכמה של משרדי הממשלה. אני מזכיר לאוצר שאם הם יתנגדו, יהיו השלכות גם שהם יגיעו לכאן עם בקשות לקיצוצים. אני מבקש שתציגו מענה להצעה לדחות עד לינואר וכן לעניין הדחיה למשך הליכי התכנון".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. josh

    What a corrupt criminal state, breaching agreements as if nothing has happened. Eilat should pay for this mess.

    josh |
    הגב