מנכ"ל פייזר החמיא לראש הממשלה: "נתניהו התקשר 30 פעם"

מנכ"ל חברת פייזר, אלברט בורלא, התראיין הערב (חמישי) למהדורה המרכזית ושיבח את ראש הממשלה שלא הפסיק לנדנד לו.

מנכ"ל חברת פייזר, אלברט בורלא, התראיין הערב (חמישי) למהדורה המרכזית ושיבח את ראש הממשלה שלא הפסיק לנדנד לו.
בורלא הסביר מדוע נבחרה ישראל להיות המדינה הראשונה בעולם שתתחסן, "ידענו שיהיה טוב עבור האנושות אם תיבחר מדינה אחת שבה נוכל להדגים מה חיסון האוכלוסייה יכול לתרום לבריאות האנשים בה, וגם לכלכלה – כי ניתן יהיה לפתוח מחדש את המשק", אמר בורלא. "כמובן ששוחחתי עם כמה ראשי מדינות, ביניהם עם נתניהו, והוא שכנע אותי שישראל היא מקום עם תנאים נכונים לניסוי". לדבריו, נתניהו התקשר אליו 30 פעמים ואפילו פעם אחת בשלוש בלילה, אמרתי לו מה הלחץ בשעה כזו, והוא ענה שהוא מוטרד מהוריאנט, התרשמתי מהאובססיה שלו".

בורלא הסביר כי בישראל האוכלוסייה הקטנה יחסית, מערכת הבריאות ואיסוף הנתונים באמצעות קופות החולים – "לא להרבה מדינות יש מערכת כזו", והוסיף"הימרנו על ישראל, אנחנו שמחים מאוד כי האופן שבו ביצעתם את זה הוא מעבר למה שדמיינו".

מנכ"ל פייזר התייחס לווריאנטים השונים שמתפתחים ברחבי העולם: "הגדרתי מטרה לצוות שלי שנהיה מסוגלים לפתח חיסון מותאם לווריאנט חדש שיוגדר כמדאיג בתוך 100 ימים". בורלא הרגיע ואמר כי כרגע הווריאנט היחיד שיש להתעסק בו הוא הדרום אפריקני, כיוון שחיסוני פייזר יעילים מאוד כנגד הווריאנט הבריטי: "80 אחוזים מהחולים בישראל נדבקו בווריאנט הבריטי, והתוצאות היו נהדרות".

לגבי מתן החיסונים לנגיף עבור אוכלוסיית הילדים, ענה בורלא: "אני מאמין שזה עניין של שבועות עד שנשלח בקשה ל-FDA, ואני מאמין שהם יפעלו מהר מאוד כך שבתוך חודש יהיו לנו חדשות בנוגע לילדים. בקרוב נתחיל לבצע מחקרים בגילי 5-11 באמצעות רופאי ילדים, אשר יושלמו עד סוף השנה. כך נוכל לחסן את כל הגילים במערכת החינוך".

בורלא התייחס לביטול ביקורו בישראל: "רציתי מאוד להגיע השבוע בגלל יום השנה למגפה, שחל היום. התכוננו לזה זמן רב. אני חשבתי שזה יהיה מדהים אם אגיע קודם כול למדינה שאני אוהב, אני הרי יהודי וישראל היא מקלט עבור היהודים, לכולנו יש קשר מיוחד אליה, וגם התאריך. אבל הנסיעה הייתה די מסובכת, כי היא לא הייתה אמורה להיות רק לישראל אלא גם למדינות אחרות. הלוגיסטיקה לא הייתה מושלמת, אז החלטנו שאני אשאר פה".

על טענת נתניהו לפיה הוא היחיד שיכול לרכוש את החיסונים מחברת פייזר: "כמו בכל החוזים שלנו ברחבי העולם, גם בישראל לא חתמנו על חוזה עם חברה עצמאית או ארגון, אנחנו חותמים על חוזה רק מול סוכנויות ממשלתיות. החיסונים יימכרו לכל מדינה שהיא ללא קשר לזהות המנהיג שלה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *