מנסה לקושש קולות: גנץ מקדם מהלך לרישום נישואים אזרחיים בישראל

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בתפקידו כמ"מ שר המשפטים, החליט לקדם מהלך לרישום נישואים אזרחיים בישראל. המהלך קיבל את תמיכתו של היועץ המשפטי לממשלה

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון, בני גנץ, המכהן גם כמ"מ שר המשפטים, החליט בניסיון אחרון לקושש קולות במטרה לעבור את אחוז החסימה שגם כך ממילא קלושה ולקדם מהלך מסוכן לרישום זוגות בנישואים אזרחיים.

על פי הדיווח של יובל קרני בידיעות, המהלך נועד לאפשר רישום לפסולי חיתון, ללהט"בים ולמי שאינם רוצים להינשא דרך הרבנות, להירשם בארץ בנישואים אזרחיים.

המהלך זוכה כמה לא מפתיע לתמיכה מצדו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט, שהחליט בעקבות הדיון להניח תזכיר חוק שיאפשר לרשום כנשואים את כל מי שלפני משבר הקורונה נסעו לחו"ל כדי להינשא שלא כדת משה וישראל.

מטעמו של גנץ נמסר "אנחנו מקווים שנתניהו לא ייכנע לשיקולי קמפיין ולא יפריע, אנחנו פועלים לאפשר לזוגות שאינם יכולים או רוצים להתחתן ברבנות את הזכות הבסיסית להירשם כזוג בתקופה זו שהשמיים סגורים, עקרון השוויון הוא מבסיסי הדמוקרטיה. המצב הנוכחי לא מאפשר לנו להישאר אדישים לעובדה שבעת סגירת השמיים נשללה מרבים מאזרחי ישראל הזכות הבסיסית להתחתן. ברית הזוגיות הוא חוק צודק ושוויוני שצריך לעבור ללא כל קשר לקורונה, אך הנסיבות מחייבות גם את מתנגדי החוק לאורך השנים להפגין סולידריות כלפי אותם זוגות שרוצים להקים בית בישראל, במיוחד בימים מורכבים אלה".

מועמדת מפלגת הציונות הדתית לכנסת, אורית סטרוק, הגיבה על הדיווח: "תודה לבני גנץ שמזכיר לנו למה אסור להקים ממשלה עם השמאל. ואיך תיראה קואליציה שבה צד אחד מוכן לאפסן את העקרונות שלו לטובת המאבק בקורונה, והצד השני, דווקא בשם מצוקות הקורונה, מקדם אג'נדות שמרסקות את הזהות היהודית של המדינה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *