מנסור עבאס לשון המאזניים: לקראת בחירות חמישיות?

לפי ספירת 87% מתוצאות האמת, שהם 3.8 מיליון קולות, גוש נתניהו יורד מ 6 מנדטים ל-52 מנדטים, גוש מתנגדי רה"מ יורד במנדט אחד ל-56 מנדטים, רע"ם עוברת את אחוז החסימה עם 5 מנדטים

לפי ספירת 87% מתוצאות האמת, שהם 3.8 מיליון קולות, גוש נתניהו יורד מ-56 מנדטים ל-52 מנדטים, גוש מתנגדי רה"מ יורד במנדט אחד ל-56 מנדטים, רע"ם עוברת את אחוז החסימה עם 5 מנדטים. ראש הלשכה הפוליטית של התנועה האיסלאמית (רע"ם), איברהים חגאזי, הכריז: "התנועה הערבית המאוחדת זכתה ביותר מ-150,000 קולות". מפלגתו זכתה ל-154,965 הצבעות שהעניקו לו 5 מנדטים משמעותיים בבחירות 2021. לפיד ועבאס קבעו להיפגש עד סוף השבוע. לראש הממשלה גם יש קשרים עם עבאס, אך בליכוד יש קריאות שלא להכניסו לממשלה, וכך גם בימינה, ולפיכך יש סיכוי שישראל תלך לבחירות חמישיות.

ח"כ מנסור עבאס (רע"ם) אמר עם פרסום התוצאות לפיהן מפלגתו עוברת את אחוז החסימה: "אנו לא בכיס של אף אחד. מי שרוצה למנוע מערכת בחירות חמישית צריך לבוא במגע עם רע"ם. זה לא בחינם, אנחנו צריכים לקבל דברים לטובת החברה הערבית כדי שזה יספק יציבות פוליטית שתאפשר הרמת ממשלה ותפקוד ראוי שלה". עבאס, ישוחח השבוע עם יושב ראש יש עתיד, יאיר לפיד.

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), יו"ר הקואליציה, אמר הבוקר (רביעי): "מחובתנו לעשות הכל כדי למנוע בחירות חמישיות. יש למצות את כל האופציות הפוליטיות הקיימות על מנת להקים ממשלה שתעבוד בשביל כל אזרחי ישראל".

השר צחי הנגבי מהליכוד אמר כי "במצב הנוכחי אנו רואים במנסור עבאס אפשרות פוטנציאלית". ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) הגיב לדברים ואמר "בשום פנים ואופן לא". קרעי נבחר כנציג מחוז הנגב במפלגה, ומפלגת רע"ם של עבאס זוכה בקרב הבדואים בנגב לשיעור תמיכה גבוה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אסור להגיע לבחירות חמישיות" וכי הוא "לא פוסל אף אחד".

ח"כ זאב אלקין (תקווה חדשה): "חד-משמעית לא ניכנס לממשלת נתניהו. נתניהו לא יכול יותר להוביל את מדינת ישראל. הוא לא ימין. הוא משרת רק את נתניהו. ראיתי דיבורים ופרשנויות על עריקים, זה לא יקרה". אלקין קרא לנתניהו "לפנות את מקומו לטובת מישהו אחר מהליכוד".

נפתלי בנט (ימינה), שמפלגתו עשויה גם היא להוות לשון מאזניים, אמר לפנות בוקר: "נעשה מה שטוב לישראל".

למרות שהסקרים נתנו לו 32, הליכוד יורד ל-30 מנדטים; יש עתיד קיבלה 18; ש"ס יורדת ל-9; יהדות התורה נשארת עם 7, ויכול להיות שתרד ל-6; כחול לבן עם 8 מנדטים; ישראל ביתנו יורדת ל-6 מנדטים, העבודה עם 7; הרשימה המשותפת, תקווה חדשה והציונות הדתית עם 6 מנדטים כל אחת; ומרצ עם 5 מנדטים.
הליכוד זוכה ב-24.22% מהקולות, יש עתיד ב-13.91%, ש"ס ב-7.33%, כחול לבן ב-6.63%, יהדות התורה ב-5.87%, העבודה ב-5.87%, ימינה ב-5.89%, ישראל ביתנו ב-5.55%, הרשימה המשותפת ב-5.01%, הציונות הדתית ב-4.97%, מרצ ב-4.54% מהקולות ותקווה חדשה ב-4.70%. רע"ם כאמור מפתיעה ועוברת את אחוז החסימה עם 4.03% מהקולות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *