מסלול חדש במיוחד לפסח :טיול במורד הירדן אשר עבר שדרוג והנגשה למטיילים

במסגרת הפרויקט אשר קודם ע"י רשות הניקוז הנחלים כנרת בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה ובמימון משותף עם הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל, הוקצו כאמור כ-14.66 מיליון ₪ לטובת החזרת אופי הנחל הטבעי אשר הופר בשנות ה-30 במסגרת העבודות ההנדסיות להקמת מפעל החשמל בנהריים.

מדובר בפרויקט סביבתי חשוב הממוקם בצפון הארץ. בתכנון הושקעו ראייה עתידית וחשיבה סביבתית מתקדמת לטובת בעלי החיים, הצמחייה והמערכות האקולוגיות הייחודיות של המקום וכן לטובת הציבור והדורות הבאים שייהנו מפירות הפרויקט ושיקום הסביבה.

במסגרת התוכנית בוצעו פעולות של החזרת הנהר לרשות הציבור והנגשתו כמו חניונים, ומערך שבילי טיול תוך שמירה על הסביבה, ויצירת תשתית מתאימה למגוון בעלי חיים, שתאפשר שמירה על אופיו היחודי של האזור לדורות הבאים.

מורד הירדן הינו חלק מהשבר הסורי אפריקאי המקשר בין צפון-מערב אסיה ומזרח אירופה לאפריקה, ובכך מהווה מסדרון אקולוגי חשוב ביותר לקיום מגוון המינים האזורי והעולמי. בהיבט הארצי הוא מקשר בין אוכלוסיות הירדן העליון והכנרת, לאלו שבאזור ים המלח והערבה.

הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל פועלת מכוח חוק לשמירה על השטחים הירוקים במדינה. הקרן פועלת אל מול משרדי ממשלה, רשויות סטטוטוריות, גופים מוניציפליים, חברות ממשלתיות וגופים נוספים לתמיכה בפרויקטים בשטחים הפתוחים ולשימורם. במסגרת פעילותה הקרן מקצה מידי שנה, עשרות מיליוני שקלים לסיוע במימון פרויקטים העוסקים בשמירה, פיתוח סביבתי וטיפוח של השטחים הפתוחים שמחוץ לשטחים העירוניים הבנויים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *