מסעיר את גור: המופת של הרבי עם הגביר שהרויח 50 מליון $

ב'איחוד מוסדות גור' נמנעו מלפרסם את הסיפור עד כה והוא נשמר בסוד בין עסקני ה'איחוד' לבין בית הרבי, מאחר ובחסידות לא נהוג לפרסם מקרים כאלה. יד ההשגחה הובילה לכך שיתרבה כבוד שמים. לסיפור המלא בכתבה

זהו מופת מדהים שמתפרסם לאחרונה שארע רק לפני כמה ימים בחצה"ק גור, את הדברים חושף אתר החדשות בחזית: הסיפור החל כשנגיד אמריקני שהבטיח לתרום מיליון דולר ל'איחוד מוסדות גור', הפסיד 25 מיליון דולר באחד מנכסיו, אותו נאלץ למכור בסכום נמוך משמעותית משוויו האמיתי. אלא שהתרומה שהוא הבטיח למוסדות, היא זו שהצילה אותו מההפסד הכספי הענק.

היה זה בתחילת חודש אלול האחרון. מנכ"ל 'איחוד מוסדות גור', יונתן בורנשטיין, קיבל הוראה ממורו ורבו, האדמו"ר מגור, לנסוע לארה"ב ולגייס את תומכי המוסדות של החסידות לסייע ולתרום לרשת המוסדות הענק של גור.

היה זה אחרי כחצי שנה שבורנשטיין לא יצא מהארץ עקב התפשטותו של נגיף הקורונה בעולם. טרם הנסיעה הלך המנכ"ל להיפרד ולקבל את ברכתו של הרבי, והתבקש לתת סקירה קצרה על הלו"ז ופרטי הנסיעה.

בורנשטיין גולל את תכנית מסעו ויעדיה, ובמהלך הסקירה הוא עדכן את רבו כי יש נגיד מסוים באחת המדינות הרחוקות בדרום ארה"ב שתורם למוסדות מדי פעם סכומים נכבדים, אך כעת הוא מעדיף להימנע מלבקר אותו, עקב התפשטות מאוד נרחבת של נגיף הקורונה במדינה ההיא. הרבי הפתיע אותו והורה לו, למרות החשש, לא להתעכב ולבקר אצל הנגיד ההוא בסוף הנסיעה.

המנכ"ל נהג כפקודת רבו ויצא לרחבי ארה"ב לגייס את תורמים ונגידים שיסייעו בהחזקת תורה, ולקראת שובו ארצה, הוא ערך ביקור גם אצל הנגיד.

בורנשטיין הופתע לשמוע מבן שיחו כי עקב מחלה שהוא סובל ממנה, הוא עומד לפרוש מעסקיו ולהעביר את כל נכסיו לבנו. עם זאת, הבטיח היהודי לתרום תרומה אחרונה למוסדות בטרם הפרישה בסך מיליון דולר.

העסקן הגוראי המריא משם ישירות לארץ. עם נחיתתו בישראל הוא קיבל הודעה מאותו נגיד כי הוא הפסיד 25 מיליון דולר – או לפחות כך הוא חשב.

לנגיד היה בניין שהוא ניסה למכור והוא היה עסוק במשך תקופה ממושכת לתור אחרי רוכש פוטנציאלי. באותם ימים הוא מצא מישהו שהיה מעוניין לרכוש את המבנה, אך רק תמורת סכום של 25 מיליון דולר, סכום זעום בהשוואה לשווי הנכס. בהעדר ברירה חילופית הוא הסכים לעסקה והשניים עמדו לפני חתימה על העברת הבעלות.

מספר שעות אחרי הבטחתו לתרום מיליון דולר, בעוד בורנשטיין עדיין היה על המטוס בדרך לישראל, הוא קיבל הודעה כי הוריקן 'לאורה' שהשתולל באותם ימים במדינות שבדרום ארה"ב וגרם להרס רב, הביא להתמוטטות המבנה.

לנגיד כאב מאוד שהבניין קרס ממש לפני החתימה על העברת הבעלות על הנכס. כך, בהינף יד הוא הפסיד 25 מיליון דולר.

אך אז התברר לו כי ערך הביטוח על הנכס היה 75 מיליון דולר (!), וכך הוא הרוויח 50 מיליון דולר שהוא לא היה מקבל במידה והמבנה היה קורס לאחר הרכישה. הנגיד סיים את שיחתו עם בורנשטיין במילים נרגשות: "אני בטוח שה-50 מיליון דולר שהרווחתי בצירוף מקרים, ברגע כזה גורלי, זה בזכות הבטחת התרומה לאיחוד מוסדות גור".

מה שהנגיד לא ידע, זה שבניגוד לזהירות היתירה שנקט הרבי מגור במהלך תקופת התפשטות הנגיף, הפעם הוא שינה ממנהגו ובכל זאת דחק במנכ"ל 'האיחוד' לצאת לנסיעה בכלל ולבקר אצל היהודי הזה בפרט.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. השבוע גור ״שחררה״ לתקשורת סיפור על מופת שנעשה לגביר אלמוני שבזכות תרומה של מיליון דולר לגור הוא הרוויח 50 מיליון דולר מהביטוח. ״צוות זכרון משה״ בדק את פרטי המקרה, להלן הממצאים: מדובר בגביר יודי הרץ מלוס אנדג׳לס הסובל ר״ל מניוון שרירים. הנגיד יודי הרץ הבטיח ממזמן לתרום לבית המדרש מיליון דולר, והפגישה של יונתן נועדה להתחנן בפניו שישמור את מוצא פיו וישלם. למה יונתן התחנן ליודי שישמור מוצא פיו? כי לנגיד יודי הרץ ירד התיאבון לתרום לגור בגלל התנהלותה הברברית. הוא חזר לתרום למכורתו סטריקוב. [הוא הגיע לגור רק מפני שאביו, חיים הרץ תרם למתיבתא (היה גם חבר של לייבל בורנשטיין)]. בניגוד לפרסום ללא שם בתקשורת, יונתן מספר את המופת לגבירים, כמובן, עם שם, מתוך הנחה שמגוריו ב-LA רוחקים דיים מדיירי ניו יורק מלברר את פרטי המופת. אבל ״צוות זכרון משה״ שאל את משפחתו של יודי הרץ במה דברים אמורים - ומסתבר שאיש מהם לא שמע על המויפת, אין לאיש ממשפחתו מושג קלוש על מה מדובר. הם הופתעו בחיוך מהמופת שלא היה.

    השבוע גור ״שחררה״ לתקשורת סיפור על מופת שנעשה לגביר אלמוני שבזכות תרומה של מיליון דולר לגור הוא הרוויח 50 מיליון דולר מהביטוח.

    ״צוות זכרון משה״ בדק את פרטי המקרה, להלן הממצאים:

    מדובר בגביר יודי הרץ מלוס אנדג׳לס הסובל ר״ל מניוון שרירים.

    הנגיד יודי הרץ הבטיח ממזמן לתרום לבית המדרש מיליון דולר, והפגישה של יונתן נועדה להתחנן בפניו שישמור את מוצא פיו וישלם.

    למה יונתן התחנן ליודי שישמור מוצא פיו? כי לנגיד יודי הרץ ירד התיאבון לתרום לגור בגלל התנהלותה הברברית. הוא חזר לתרום למכורתו סטריקוב. [הוא הגיע לגור רק מפני שאביו, חיים הרץ תרם למתיבתא (היה גם חבר של לייבל בורנשטיין)].

    בניגוד לפרסום ללא שם בתקשורת, יונתן מספר את המופת לגבירים, כמובן, עם שם, מתוך הנחה שמגוריו ב-LA רוחקים דיים מדיירי ניו יורק מלברר את פרטי המופת.

    אבל ״צוות זכרון משה״ שאל את משפחתו של יודי הרץ במה דברים אמורים – ומסתבר שאיש מהם לא שמע על המויפת, אין לאיש ממשפחתו מושג קלוש על מה מדובר. הם הופתעו בחיוך מהמופת שלא היה.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב