"מספר המונשמים הולך לזנק בתוך שבוע"

בראיון שהעניק היום (ראשון) מנכ"ל ומייסד MyHeritage, גלעד יפת לחדשות 12 הוא מזהיר מפני העלייה בנתוני התחלואה.

בראיון שהעניק היום (ראשון) מנכ"ל ומייסד MyHeritage, גלעד יפת לחדשות 12 הוא מזהיר מפני העלייה בנתוני התחלואה. "בשבוע הראשון קצב הגידול היה איטי עקב קשיי צמיחה של מערך הדיגום הארצי ולא בגלל שהמעבדה לא הייתה מוכנה", הסביר יפת. "החל מסוף השבוע הקרוב, המעבדה תעבוד גם בסופי שבוע לאחר שקיבלה לאחרונה את האישורים המתאימים (ללא אישורים אלו, עבודה בשבת היא עבירה על החוק) ובקרוב נוסיף משמרות לילה ונגביר את הקצב".

על העלייה במספר החולים הוא מציין כי"אנחנו מזהים עליה בתחלואה בבדיקות אצלנו: אחוז החיוביים עולה מיום ליום, גם בבתי האבות. ישראל נמצאת כעת במצב לא טוב ומדאיג מאוד מבחינת הזינוק בתחלואת קורונה. מי שטוען שאין עליה בתחלואה באופן מעשי וסבור שמספרי הנשאים המתגלים גדלים אך ורק כי בודקים יותר, טועה. העובדות בשטח הן שישראל בעיצומו של גל תחלואה קשה– ממש גל שני לכל דבר ועניין".

"בהשוואה לגודל האוכלוסייה, ישראל נמצאת עכשיו בגל תחלואה מהגדולים בעולם. הוא חמור כמו ארה"ב ויותר גרוע ממצבן הנוכחי של מדינות אירופה. בגל הראשון ישראל הצטיינה במיוחד וריסקה את העקומה. בתום הגל הראשון, בטרם פתחו מחדש את בתי הספר והסירו את ההגבלות השונות, ישראל הייתה במצב מצוין של שליטה בקורונה וכמעט הכחידה אותה בשטח המדינה כפי שעשתה ניו זילנד. במצב דאז, גם אם היו עושים עשרות אלפי בדיקות ביום, לא היו מגלים כמות נשאים כה רבה כפי שמתגלים היום. אבל כעת, התחלואה זינקה בכל אזורי הארץ עם הרבה מוקדי אש, וללא נקיטת צעדים אפקטיביים, ישראל בדרך למצוא את עצמה במצב עגום כמו ארה"ב וברזיל".

על מספר המונשמים הנמוך הוא אמר, "לגבי הקולות המציעים להקל ראש בגל השני של הקורונה, כי מספר החולים הקשים כעת קטן יחסית – יש לזכור כי לוקח זמן לנדבקים חדשים להגיע למצב קשה ולכן יש להשוות את מספר החולים הקשים למספר הנדבקים לפני כשבועיים ולא למספר הנוכחי. כשעושים זאת מבינים שאת חומרת המצב הנוכחי נחווה רק בעוד כמה שבועות. לכן אסור להקל ראש בחומרת המצב הנוכחי. הכתובת על הקיר – מספר החולים הקשה והמונשמים עומד לעלות, בהתאמה לעליה בכמות הנדבקים לאחרונה. המצב אינו טוב, וצריך לקבל בהבנה את צעדי המנע שננקטים, אחרת המצב עלול להיות גרוע בהרבה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *