מסתמן: סגר מיום ראשון – המסחר ובתי הספר ייסגרו

בכירי משרד הבריאות מתכנסים כדי להחליט על המשך הצעדים לאור עליית התחלואה, כעת מסתמן כי סגר כללי מיום ראשון הקרוב יוטל למשך 25 ימים

בכירי משרד הבריאות מתכנסים כדי להחליט על המשך הצעדים לאור עליית התחלואה, כעת מסתמן כי סגר כללי מיום ראשון הקרוב
יוטל למשך 25 ימים. על פי המצגת של ממונה הקורונה נחמן אש, בפני השרים תובא הצעה לסגר כללי מיום ראשון הקרוב למשך 25 ימים.

ההגבלות – מגבלת תנועה של ק״מ, איסור שהייה בבית מגורים של אדם אחר, סגירה מלאה של המסחר למעט חיוניים, צמצום מקסימלי של יציאה לעבודה, צמצום ל50% של התחבורה הציבורית.

גם מערכת החינוך תסגר במלואה, למעט חינוך מיוחד וחריגים שבחוק

כעת ישנה התלבטות היא האם להשאיר את הגנים פתוחים, ואם כן – האם בכל הארץ או רק בערים הירוקות. בנוסף, ייתכנו השגות של שרים בממשלה על מועד תחילת הסגר.

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש הבהיר הבוקר בריאיון לכאן כי "המצב מחייב סגר מיידי". אש הוסיף כי "יש קפיצה מטרידה בתחלואה. המצב מדאיג". הפרויקטור עדכן כי נכון לעכשיו, יש יותר מ-500 חולי קורונה במצב קשה בבתי החולים. הוא אמר כי הוא מקווה שהסגר הקרוב, השלישי במספר, יהיה האחרון. "אני מקווה שהציבור יבין שזה חשוב וכולנו מקווים שזה יהיה האחרון". הוא הוסיף: "ככל שנעשה את זה מוקדם יותר זה יהיה קצר יותר. ככל שמחכים זה יהיה יותר ארוך. יש חשיבות שזה יהיה קצר".

בהתייחס לחיסונים, אש אמר כי "אני מעריך שנחסן 20% מהאוכלוסייה בחודש מרץ – שהם לפחות האוכלוסייה בסיכון, כדי שנוכל להתנהג אחרת. יש ביקוש גדול לחיסונים ואווירה בעד החיסונים. אם אנחנו רוצים להגיע במהלך התהליך ל-60% חיסון, יש עוד דרך לעבור. אנחנו עדיין עוסקים בהסברה בכל המגזרים. זה לא ברור מאליו שאנשים נוהרים להתחסן עכשיו".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר בריאיון לגל"צ. "צריך להיכנס לסגר בזמן הקרוב, נוכח התחלואה שהולכת ועולה ומתוך רצון לעצור אותה. אנחנו מגיעים לרמות תחלואה שמזכירות את תחילת הגל השני". פרופ' לוי הוסיף: "נבקש לסגור את המסחר ולחזור לסגר דומה לזה שהיה ביום הכיפורים‎. נדרוש סגירה של מערכת החינוך. אני נוטה להמליץ על השארת הגנים פתוחים"‎.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *