מס הכנסה "חגג" בת"א בביקורת ניהול ספרים לילית בעיר

מבקרי מס הכנסה הגיעו הפעם לביקורת לילית בבתי עסק ברחבי העיר תל-אביב, בהם קיוסקים, מסעדות, מספרות, פאבים, מכוני יופי ועוד. במהלך המבצע בוקרו 63 בתי עסק מהם עלה כי בקרוב 18% לא נרשמו הכנסות כנדרש. המבצע נערך על ידי עובדי משרד פקיד שומה תל-אביב 1 והתקיים, כאמור בשעות הערב והלילה המאוחרות.

"בזכות הביקורת שלכם העובד שלי נתפס גונב אותי", היתה תגובתו של בעל פיצוציה שבעסק שלו נערכה קניית ביקורת, שלא נרשמה בקופת העסק. בחנות לממכר מיצים טבעיים, נמצא שלא נרשמו 942 ₪ באשראי ו-815 ₪ במזומן. העובד בחנות מיהר לקחת את מלוא האחריות על עצמו ואמר: "אין לי הסבר אני עובד חדש.." בספירת הקופה של אחד הפאבים שבוקרו נמצא עודף של 3,644 ש"ח. בעל הפאב מסר הסבר מנומק ואמר: "העודף נובע מהוספה של 3,000 ₪ שהוכנסו לקופה ולא ברור מדוע, ו-644 השקלים הנותרים נובעים מטיפים שלא הודפסו בקופה". בעל מועדון לילה טען "לא ידעתי שצריך להוציא פירוט עסקאות", כשהמבקרים מצאו שלא תיעד ולא שמר את פירוט העסקאות והמכירות שבוצעו ביום הביקורת.

פעילות הביקורת נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

אזור קבצים מצורפים

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *