מס הכנסה לא מרפה :עסקה בסך 92 אלף שקלים למכירת רכב שלא נרשמה בספרי העסק

עובדי פקיד שומה גוש דן ערכו לאחרונה מבצע ביקורות ב- 103 בתי עסק מענפי המסחר ומתן השירותים. הביקורות התרכזו בערים רמת גן ,בני ברק, גבעתיים, קריית אונו. במהלך המבצע נמצא כי מתוך 103 בתי עסק שנבדקו, ב-19 לא נרשמו הכנסות כחוק.

במהלך הביקורות הגיעו המבקרים לעסק למסחר ברכב בבני ברק, שם מצאו צ'ק בסך 20,000 ₪ שלא תועד בספרי העסק. מבדיקה מעמיקה עלה כי צ'ק זה ניתן בעבור עסקת טרייד אין של מכונית ששוויה 92,0000 ₪. העסקה כולה לא נרשמה בספרי העסק ולא תועדה כלל. לשאלת המבקרים מדוע לא נרשם הצ'ק ומדוע לא נרשמה העסקה של מכירת הרכב, ענה בעל העסק: "התכוונתי לרשום".

בביקורת אחרת, הגיעו המבקרים למסעדה באזור גוש דן, שם מצאו במהלך בדיקת סרט הקופה ביטולים בסך 70,000 ₪, שנעשו בחודשיים בלבד. לשאלת המבקרים מדוע יש ביטולים בסכומים גבוהים כל כך, ענה מנהל המסעדה כי: "יש הרבה עובדים חדשים על הקופה והם טועים". במסעדה אחרת בגבעתיים, ערכו המבקרים קנייה מקדימה שלא נרשמה בקופה. כמו כן בספירת הקופה נמצאו שוברי אשראי שגם הם לא תועדו. כאשר נשאל בעל העסק מדוע לא נרשמו הכספים, ענה: "העובדת חדשה והיא עושה המון טעויות אנחנו נעשה בדק בית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *