מס הכנסה מחפש את הצימרים

פקיד שומה צפת ערך לאחרונה מבצע ביקורות שהתמקד בעסקי הצימרים, חדרי לינה כפריים, וילות אירוח ונותני שירות בתחום בצפת ובאזור. במהלך המבצע נערכו ביקורות ב- 70 בתי עסק מתוכם 11 לא רשמו הכנסות כדין.

בביקורת בצימרים בראש פינה, עלה כי ספרי החשבונות לא עודכנו מעל חודש וחצי. מבדיקת ההפקדות בחשבון הבנק של בעל העסק, נמצאו עשרים ושתיים העברות תשלום ששולמו באמצעות אפליקציית 'ביט' ולא נרשמו בספרים, שהסתכמו ביותר מ-44 אלף שקלים. בתגובה טען בעל הצימרים: "לגבי ההעברות בביט הן מופיעות בבנק ואי אפשר להעלים אותן, ומשפחה אחת עשתה בעיות ושילמה לי במזומן 6,300 ₪ במקום 3,000 ₪ ולכן לא רשמתי". בעקבות הממצאים הוא נחקר והועבר להמשך טיפול.

בביקורת בצימרים במושב חזון נמצא כי תשלום של לקוח שהתארח במקום לא נרשם בספרי העסק. כשנשאלה על כך בעלת הצימרים ענתה: "כל מספר ימים אני רושמת קבלות". המבקרים חידדו בפני בעלת העסק את חובת רישום ההכנסות בעת קבלת התשלום. מבדיקת תנועות החשבון של בעלת צימרים במושב אור גנוז נמצא כי הפקדות בסך כולל של 6,200 ש"ח לא נרשמו בספרים. במקרה אחר, בעקבות ביקורת סמויה בבקתות אירוח במושב שזור, עלה כי התשלום שהועבר במהלך הקנייה לא נרשם בספרי החשבונות. כאשר נשאלה על כך בעלת העסק ענתה: "אני הייתי בטיפול שיניים באותו יום, בעלי קיבל את הכסף צריך לשאול אותו למה לא רשם".

ביקורות אלו ועוד התמקדו ביישובים דלתון, אמירים, רמות נפתלי, צפת, שזור, ספסופה, שאר ישוב, בית הילל, ראש פינה, כרם בן זמרא, מירון, בר יוחאי, שפר, יסוד המעלה, שדה אליעזר וחזון. לקראת הביקורות נעשתה עבודת מודיעין ואיסוף מידע מקדים על עסקים שעליהם התקבל מידע מחשיד, ונעשו גם ביקורות סמויות. כמו כן אותרו עסקים בעלי נפח פעילות גואה במיוחד, ונבדקו עסקים שקיבלו אזהרות בשל אי רישום הכנסות כדין.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *