מערת אליהו הנביא בחיפה עוברת שיפוץ יסודי

מערת אליהו בצלע הר הכרמל בחיפה משמשת מאות בשנים כמקום תפילה לרבים. כאשר מדי שנה פוקדים את האתר מאות אלפי אנשים, כשצדיקים רבים החשיבו את המקום כמסוגל לתפילות.

מערת אליהו בצלע הר הכרמל בחיפה משמשת מאות בשנים כמקום תפילה לרבים. כאשר מדי שנה פוקדים את האתר מאות אלפי אנשים, כשצדיקים רבים החשיבו את המקום כמסוגל לתפילות.

בימים אלו מתבצעות עבודות שיפוץ, הנגשה ושימור המערה בתקציב של כ-15 מיליון ש"ח על ידי המשרד לשירותי דת והמרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים. במסגרת העבודות מוסדר שביל מונגש באורך 170 מטרים למעבר בעלי מוגבלויות מרח' אלנבי לבנין המערבי עם פרגולה לאורכו. כמו גם נבנית מעלית, גשר פלדה להנגשת הכניסה למערה, בנוסף לעבודות לשימור המבנים במערב ובמזרח ועיצוב פנים מחודש של המערה.
עבודות נוספות המבוצעות לשימור ושיפוץ האתר בימים אלה הינן: עבודת חידוש לשבילים ולמדרגות הקיימים בריצוף וחיפוי קירות באבן טבעית. עבודות פיתוח ובטיחות, מערכת מיזוג אויר ועוד.
שיפוץ המערה מתבצע לאור החלטת הממשלה בנדון ושותפות משרדי הממשלה, המשרד לשירותי דת, משרד התיירות, המשרד לירושלים ומורשת, המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, המרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים ובעזרת תרומתו האדיבה של מר אלברטו כוכב ומשפחתו ממכסיקו לע"נ אביו אליהו ז"ל להדר ולפאר את האתר החשוב.

בחודש האחרון נערך במקום סיור בהשתתפות רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א, מנכ"ל המשרד לשירותי דת – עו"ד עודד פלוס, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים – הרב יוסף שוינגר, מ"מ ראש העיר חיפה – ר' מיכי אלפר, סמנכ"ל מקו"ק הרב ישראל דרעי ופרויקטור המרכז הארצי – מר ליאור חזן, על מנת לעקוב אחר התקדמות העבודות.

במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים הביעו תקוה כי לאור השיפוץ הנרחב, יתאפשר ליותר מתפללים לפקוד את המקום בבטחה, בנוחות ובהדר כיאה למקום הקדוש.
הרב יוסף שוינגר – מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים אמר: כי פרויקט זה הינו בהמשך למדיניות המרכז הארצי לפיתוח מקו"ק והמשרד לשירותי דת בשנים האחרונות לפאר ולרומם את המקומות הקדושים ולהנגיש אותם לכל אדם על מנת שיוכל לפקוד אותם כראוי למקום תפילה במקומות המסוגלים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *