מפחיד: זן חדש של שפעת העופות עלול לפרוץ בכל רגע נתון

בין השפעת הספרדית לנגיף שפעת העופות עומדת מוטציה אחת קטנה

רופא אמריקאי טוען כי זן חדש וקטלני של שפעת העופות עלול לפרוץ בכל רגע נתון, לחסל מחצית מהאנושות ולגרום לנגיף הקורונה להיראות כמו משחק ילדים – אלא אם כן נבצע שינויים מהפכניים בהקדם

ד"ר מייקל גרגר, חוקר טבעוני הדוגל בתועלת הבריאותית של תזונה מבוססת ירקות,טוען כי המחלה ההרסנית ביותר בהיסטוריה עלולה לארוב לנו בתרנגולות, כש-24 מיליארד מהן מנוצלות לתעשייה ברחבי העולם – כפול מהכמות שהייתה כאן לפני 20 שנה.

תרנגולות מהוות חלק עצום מהתעשייה החקלאית העולמית, כשהבשר והביצים שלהן נצרכים בכמויות אדירות בכל מדינה. רבים מהעופות ברחבי העולם מוחזקים בכלובי סוללה אכזריים, דחוסים זה על זה וניזונים בכוח מכימיקלים. ד"ר גרגר טוען כי תנאים אלה מקלים מאוד על נגיף להתפשט לעדר שלם – ואז לבני האדם. הוא כותב: "ככל שבעלי חיים יותר צמודים זה לזה, כך הנגיף עשוי להיכנס בקלות לרולטת ההימורים שתביא לנו את המגיפה הבאה".

מגפת השפעת הספרדית הייתה מגפת שפעת מהקטלניות שידע העולם, שנגרמה על ידי זן אלים במיוחד של נגיף. שיא המגפה נמשך כשנה, מאפריל 1918 עד אפריל 1919, ועל פי מרבית ההערכות נדבקו בה כ-500 מיליון בני אדם (מעל רבע מאוכלוסיית העולם באותה עת), ומתו ממנה בין 20 ל-50 מיליון נפש. השפעת הספרדית פגעה בעיקר באנשים בגילאי 20–40 והייתה יוצאת דופן ביחס למגפות אחרות בהן המתים הם בעיקר תינוקות, קשישים וחולים כרוניים.

כיום טוענים מומחים כי בין השפעת הספרדית לנגיף שפעת העופות עומדת מוטציה אחת קטנה, אשר רוב הסיכויים שעם הזמן תתרחש מוטציה ובכך שפעת העופות תשתווה לשפעת הספרדית. אם כך יקרה תוכל השפעת לעבור גם מאדם לאדם.

ד"ר גרגר מעריך כי הדרך היחידה להבטיח את ביטחונה של האנושות מהתפרצות שפעת עופות קטלנית היא – להרוג את כל התרנגולות בכדור הארץ ולאכלס מחדש את אוכלוסיית העופות העולמית.

לסיום הוא אומר כי: "באופן תיאורטי ניתן היה לחסל את מחזור המגפה לתמיד, ניתן היה למנוע את שפעת העופות… אבל כל עוד יש עופות – יהיו מגיפות. בסופו של דבר, זה יהיה אנחנו או הם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *