מפיץ הפייק נויז החרדי נגד החיסונים – חוזר בו

אחד ממפיצי ה'פייק ניוז' הגדולים היה ידידיה חסון, שניהל מאות קבוצות. "היום אני יודע שזה פייק" הוא נשמע בכתבה. "הסיפורים הללו בנויים שקר אחרי שקר". מה שגרם למפנה בדעתו הייתה שיחה עם יועץ ההסברה מני חדד שהוכיח לו שחור על גבי לבן את אמיתות הדברים. כיום חסון, באמצעות אותה רשת (צא"פ מגזין) מפיץ את חומרי מטה ההסברה ומעודד אנשים להתחסן. צפו

כבר חודשים ארוכים שמטה ההסברה החרדי של משרד הבריאות – שמנהלים הקמפיינרים אבי בלומנטל ומני חדד – נמצא בחזית המאבק במלחמה נגד הקורונה, אך לא פחות מכך גם במלחמה נגד מפיצי מידע הכזב אודות החיסונים.

הפעילות משתקפת לציבור בעיקר על גבי לוחות המודעות, האתרים, הרדיו והעיתונים. אך העבודה האפורה שכוללת ישיבות ליליות, דיונים אינטנסיביים ארוכים ומפגשים עם המושכים בחוטים במגזר, כל אלו מתבצעים הרחק מעין הזרקורים ועד עתה לא נחשפו בתקשורת עד עתה. צוות תקשורת של כאן 11 ביקש להצטרף ליום שגרתי במטה ומספק הצצה אל הפעילות המרתקת.

בכתבתו של יובל אגסי ב"כאן 11" מסוקרת מלחמתם של אנשי מטה ההסברה גם מול מפיצי ה'פייק ניוז', המשחיתים פעם אחר פעם את מודעות מטה ההסברה ואת המודעות עם קריאותיהם של גדולי הדור על החובה לצאת ולהתחסן.

בכתבה נחשפים מספר דמויות מפתח במטה ביניהן איצ'ה דז'אלובסקי אחד ממפעילי קו המידע של מטה ההסברה החרדי, הזוכה לחשיפה מדהימה של כחצי מליון דקות האזנה מדי יום. בין תפקידיו בקו המידע לעקוב אחר שמועות הכזב ולהפריך אותן. בכתבה הוא נשמע מספר על זיופי המודעות עם חתימות הרבנים הקוראים כביכול שלא להתחסן: "עברנו אחד אחד, התקשרנו אל כל הרבנים שמופיעים שם ומתברר שהם כלל לא חתמו על המכתבים הללו. הם אמרו לנו 'ההזויים היו פה, אבל אין לנו שום קשר איתם'".

אחד השמות שמוזכרים רבות בעת האחרונה על ידי מפיצי מידע הכזב הוא הרב נפתלי ברנשטיין ז"ל, שמוגדר על ידם כקרבן חיסון הקורונה. בכתבה נשמע דז'אלובסקי מספר על שיחת טלפון עם בנו של המנוח: "הוא סיפר לי שאבא שלו חלה חודש קודם לכן, לאחר שבשל גילו הצעיר כלל לא היה זכאי לחיסונים. הוא פשוט התפרק לי בבכי והכחיש מכל וכל את העובדה שאביו לקח חיסון".

אחד ממפיצי ה'פייק ניוז' הגדולים היה ידידיה חסון, שניהל מאות קבוצות. "היום אני יודע שזה פייק" הוא נשמע בכתבה. "הסיפורים הללו בנויים שקר אחרי שקר". מה שגרם למפנה בדעתו הייתה שיחה עם יועץ ההסברה מני חדד שהוכיח לו שחור על גבי לבן את אמיתות הדברים. כיום חסון, באמצעות אותה רשת (צא"פ מגזין) מפיץ את חומרי מטה ההסברה ומעודד אנשים להתחסן.

במהלך הצילומים ביקרו חדד ובלומנטל אצל ראש הקהל דחסידי בעלזא הרב מרדכי בריסק. בעיצומו של הגל השני נערכה בבעלזא חתונה שעוררה תגובות רבות נגדם. כיום, הם מראשי הלוחמים בעד החיסונים.

בריסק: "במקום לעבוד הפכתי לאיש החיסונים, האדמו"ר נתן את המתווה וכולם סומכים עליו. כיום אנחנו עובדים להשפיע על עוד ועוד קהילות במטרה להרחיב את מבצע החיסונים ככל שניתן".

גם סוגיית פורים – המדירה שינה מעיני ראשי מטה ההסברה ובכירי משרד הבריאות – מסוקרת בכתבה. הרב בריסק, שבכל שנה עורך אירוע המוני כבר הודיע כי "השנה האירוע הזה לא יתקיים". גם אירועים רבים אחרים של חסידויות שונות וישיבות נוספות, לא יתקיימו בשל המצב הרגיש.

צוות המטה נפגש מול המצלמות עם ראשי ת"ת פוניבז' במטרה לסייע ככל שניתן בקיום המגבית השנתית, תוך שמירה על כל הכללים ומתן סיוע באמצעות פרסום ואמצעים נלווים, כשהם מצפים שגם אחרים יגיעו בעקבותיהם.

את הכתבה חותם אבי בלומנטל, יועץ משרד הבריאות: "אנחנו צריכים לעשות הכל, בכדי שלא נצטער על פורים הזה. אנחנו במלחמה ואנחנו נלחמים עד שמנצחים. ברוך השם התחלואה במגזר החרדי יורדת והחיסונים בעלייה. אנחנו בעז"ה ננצח".

צפו בכתבה המלאה

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ק

    מי שחושב שעל החיסון של הקורונה מתבסס ידע מדעי זה או אחר בבקשה בבקשה שיקום אני רוצה לראות את כל הפייקניוז של התשקורת שכל מה שיש לה למכור זה חיסון שלא נוסה על שום בעל חיים וכמובן לא על אנשים במשך כמה שנים כמו שיש לכל חיסון אחר אנחנו לא צריכיםם תמיכה כי לנו יש שכל ישר שרואה בלי שוחד תקשורתי שמפמפם כל היום דברים לא מבוססים בואו נשאל על מה מתבססים החיסונים של פייזר ומודרנה רק על פייקניוז של רופאים אינטרסנטים שמקבלים מיליונים מחברות תרופות זמן מסך בלתי מוגבל ושום ביסוס מדעי עד היום אין להם שום הוכחה לגבי החיסון ולכן אני לא נבהל מאיזה כתבה על אנשים שלא התחסנו ומתו מכיוון שיש מיליונים פה במדינה שלא התחסנו והם חיים וקיימים בבריאות הרבה יותר טובה מאשר אותם שהתחסנו רק הם עדיין לא יודעים אם הם מחוסנים לחצי שנה או קצת יותר הם לא יודעים שכל שנה הם יצטרכו לעבור את אותו פייק חיסון פעם אחר פעם אז מי ששנבהל מאיזה כתבה אז כנראה אצלו הכל עובד ברגש ולא בשכל ישר כי מי שיש לו שכל ישר ואמיתי בלי זיופים ורגשות מבין שכל הפייק קורונה הזה הוא אינטרס בינלאומי מושחת של כל אלו שכל הזמן מרעילים את האנושות בתרופות מסוכנות ובחיסונים מפוקפקים שגם החסונים שנבדקו אצלם 10 שנים נמצאו לבסוף מזיקים ברמות של מחלות איומות ונוראות שהילדים שקיבלו את אותם חיסונים נכים עד היום או מוגבלים והעובדה הכי גדולה זה שהאום בעצמו הקים קרן לנפגעי חיסונים על סך 3.4 מיליארד דולר עד היום שזכו בפיצויים אז מי פייק אנחנו עם ראייה לטווח ארוך או פייקחיבון עם ראיה לטווח קצר

    חיים |
    הגב
  2. כולם ממומנים.. מי שיודע את האמת לא משנה את דעתו.. ואי אפשר להפריך את הטענות תוכיחו אחרת במקום לקרוא להם פייק ניוז

    ה

    ה |
    הגב