מפלה נוספת לליברמן בכנסת

מליאת הכנסת דחתה את החלטת ועדת הכספים לעדכון צו המיסוי על סיגריות אלקטרוניות

מליאת הכנסת דחתה את החלטת ועדת הכספים לגבי צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (תיקון מס' 18) התשפ"ב-2022. 8 חברי כנסת תמכו בהחלטת ועדת הכספים לעומת 13 שהתנגדו. הצו נדרש לאישורה של המליאה מכיוון שהוגשו לו התנגדויות לאחר האישור בוועדת הכספים. את החלטה ניסה להעביר ליברמן הא נידחת כבר בפעם השניה.

הצו החדש קובע כי על נוזל למילוי סיגריות אלקטרוניות יחול מס קנייה בגובה 243% מהמחיר הסיטוני השכיח בתוספת 7.34 ש"ח למ"ל, אשר בכל מקרה לא יפחת מ- 14.08 ש"ח למ"ל. מדובר בהפחתה משיעור המס שהוטל בצו הקודם, כאשר רכיבי המיסוי הופחתו ב-10% כל אחד מהם. טרם ההפחתה עמד המיסוי בצו הקודם על מס קנייה בגובה 270%+ 8.16 ש"ח למ"ל אשר לא יפחת מ- 15.64 ש"ח למ"ל.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר הציג את החלטת הוועדה ואמר: "הרקע לקבלת ההחלטה היה שאנחנו חייבים לייצר מחסום כניסה בפני הפיתוי לאותם נערים שמתפתים לצרוך את הדברים האלה. הצו הזה בא להגן בעיקר על הנוער והילדים שלנו שלא יכנסו למעגל הזה שהוא שער הכניסה לעולם העישון, ולא מבינים את הנזק שהכלי הזה גורם להם.

אני מבין את המאבק בין הקואליציה לאופוזיציה והרצון לשים מכשולים בפני המהלכים שלנו אבל אם חברי האופוזיציה מצביעים נגד, אתם מצביעים נגד הבריאות של הילדים"

ח"כ ינון אזולאי: "שלא יהיו ספקות, אנחנו נגד סיגריות ואנחנו נגד עישון. הייתה שאלה פשוטה האם משרד הבריאות הזמין סקר שלו או מחקר בנושא ולא היה לו. שאלנו על פי מה אתם מבססים את אחוזי המס? אין מחקר. אנחנו רוצים לעזור שהנוער לא ישתמש בסיגריות אלקטרוניות וביקשנו לפעול נגד הסיגריות החד פעמיות שהם הבעיה אבל משרד הבריאות התעלם מאיתנו. במחקרים שהראו לנו, הסיגריות האלקטרוניות הועילו לאנשים לעשן פחות סיגריות רגילות, ואנשים חזרו לעשן בגלל שאין את הסיגריה האלקטרונית. הייתה אטימות של משרד הבריאות ואטימות של רשות המיסים שרצו רק את הכסף."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *