"מפלים את החילונים": אולפן שישי עם תחקיר מסית נגד החרדים

בתחקיר "אולפן שישי" בערוץ 12 ניסו להשחיר את פני החרדים ולטעון כי וועדת החריגים שמאפשרת כניסת ישראלים לארץ פועלת שלא על פי קריטריונים ברורים עם העדפה לציבור החרדי. שר הביטחון גנץ הודיע כי הוא מתכוון להעלות בישיבת הממשלה את הנושא ולבקש תשובות חד משמעיות לגדרעיבי השאלה איך מחדל הכניסה והיציאה מישראל קורה בצורה כה בוטה."דרעי ורגב פייק ניוז"


בתחקיר "אולפן שישי" בערוץ 12 ניסו להשחיר את פני החרדים ולטעון כי וועדת החריגים שמאפשרת כניסת ישראלים לארץ פועלת שלא על פי קריטריונים ברורים עם העדפה לציבור החרדי. שר הביטחון גנץ הודיע כי הוא מתכוון להעלות בישיבת הממשלה את הנושא ולבקש תשובות חד משמעיות לגבי השאלה איך מחדל הכניסה והיציאה מישראל קורה בצורה כה בוטה.

עוד עולה כי מתוך כ-6,000 בני אדם שהגיעו ארצה והיו אמורים להיכנס לבידוד – רק 1,100 התפנו למלוניות, מדובר על חמישית מכלל האנשים שהיו אמורים להיות מבודדים. השבוע שר הביטחון הסביר כי יעלה את הנושא בישיבת הממשלה, מוקדם יותר שרת התחבורה רגב הגיבה לתחקיר שלנו באולפן: "אתם עושים כאן דה לגיטימציה, אתם עושים כאן פייק ניוז".

שרת התחבורה מירי רגב הגיעה לאולפן "פגוש את העיתונות" והגיבה לממצאים. "מה שאת עושה כאן זה דה-לגיטמציה, את עושה כאן פייק ניוז", הסבירה רגב לרינה מצליח. "אתם הלכתם, עשיתם כתבה על טיסה אחת שהגיעה מניו יורק, במקום לראות את אלפי הטיסות שמגיעות עם ישראלים חילוניים. תיכנסי לרשת ותראי את האנשים שאומרים שהם המומים מהתשובות שהם מקבלים וממהירות התשובות שהם מקבלים ולכן במקום לעשות הסתה פוליטית כנגד חרדים… דרך אגב מי שיש לו זיוף שיילך למשטרה".

ביש עתיד מסרו כי לאור המחדל בכניסה לישראל מחו״ל והשיקולים הפוליטיים המניעים את ועדת החריגים, ביש עתיד פנו ליועמ"ש, לשרים הרלוונטיים ולמזכיר הממשלה לבדוק ולחשוף את התנהלות ועדת חריגים ואת תהליך קבלת ההחלטות המתקבלות בכל הנוגע לכניסה לישראל.

במכתב, כתבה ח"כ קארין אלהרר בשם הסיעה: "אנו פונים אליך, כמי שאמון על מערכת שלטון החוק במדינה, לפתוח בבדיקה מיידית על פעילות ועדת החריגים, לפרסם את זהות חבריה, את החלטותיה, את נימוקיה, ואת הקריטריונים הברורים והשקופים של עבודתה, ולעצור לאלתר את השימוש הנלוז בוועדה לקביעת תוצאות הבחירות."

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס למחדל ואמר: "מה שפועל היום בנתב״ג זו לא ועדת חריגים זו ועדת מצביעים. עשרות אלפי ישראלים טובים תקועים בחו״ל והאנשים היחידים שמקבלים אישור להיכנס זה המצביעים של נתניהו, ליצמן ובן גביר. אנחנו נעתור לבג״ץ, אנחנו נפנה ליועץ המשפטי לממשלה אנחנו נעצור את השערורייה הלאומית הזאת".

יו״ר שס, השר אריה דרעי כתב: ערוץ 12 בקמפיין ארסי ומכוער נגד החרדים, שנובע כנראה משיקולים פוליטיים. עיתונאי שטען שהחרדים הם ״חבורת מפגרים חומניסטייים״ שידר בערב שבת כתבה מסלפת ומסולפת על העדפת חרדים בכניסה לישראל. הערב תוקף הערוץ את מיזם משרד הפנים שמסייע ב-700 מיליון שקלים לנזקקים וטוען שהותאם לחרדים. בושה
העובדות: בועדת החריגים אין העדפה לאף אוכלוסיה. חרדים רבים מגיעים מניו יורק, חילונים רבים מגיעים מפרנקפורט. ולגבי הסיוע למשפחות החלשות: מיליון בני אדם יזכו בקרוב לסיוע לרכישת מזון. חלק קטן מיועד למשפחות נזקקות חרדיות והלוואי שהיה יותר כסף לעוד אנשים. אבל העיקר להסית

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *