מפעים: זהו התאריך המרגש שנחרט על הס"ת מאוקראינה

"ניקיתי את עצי החיים ובעיקר הייתי עסוק בהברקה שלהם, כך שלא ממש הסתכלתי במה שכתוב עליהם", סיפר דודי ל"ישראל היום"

מיכאל בן נעים עובד למחייתו כמטפל סיני, ובנוסף מכין ילדי בר מצווה לעלייה לתורה. יום אחד הוא החליט לרכוש ספר תורה, שבעזרתו יוכל ללמד את הילדים.

הוא פנה לאחיו דודי, שעובד כספרן בספרייה ליהדות של אוניברסיטת בר-אילן, וביקש את עזרתו במציאת ספר תורה מתאים במחיר לא יקר. לאחר שבדקו ברשת, גילו שהמחירים גבוהים מאוד ושעדיף להתחיל מרכישת "עצי חיים" – המוטות שסביבם גוללים את הקלף של ספר התורה. הם מצאו זוג "עצי חיים" יד שנייה מאוקראינה, ורכשו אותם במחיר של 40 דולר.

כאשר הגיעו העצים הישנים לביתו של דודי, הוא הבריק אותם וגילה על קישוטי המתכת שעיטרו אותם כי העצים הוקדשו לזוג יהודים שנפטרו לפני כ-120 שנה.

בני המשפחה ערכו סעודת שבת משפחתית לכבוד הגעת "עצי החיים". במהלך הסעודה קרא דודי את הכתובת המופיעה על אחד מהם ואת תאריך הפטירה של אחד היהודים – כ"ח בסיוון. כאשר שמע מיכאל את התאריך, הוא קפץ מיד בהתרגשות ואמר "זה יום ההולדת שלי!".

בני המשפחה המופתעים המשיכו וקראו גם את ההקדשה שהופיעה על העיטור בעץ השני, עליו הופיע תאריך הפטירה של יהודייה נוספת – ב' ראש חודש תמוז. לתדהמתם התברר, כי התאריך המדובר היה תאריך הלידה של דודי, האח השני. היום שבו נערכה הסעודה, אגב, היה יום ההולדת של האחות השלישית.

"ניקיתי את עצי החיים ובעיקר הייתי עסוק בהברקה שלהם, כך שלא ממש הסתכלתי במה שכתוב עליהם", סיפר דודי ל"ישראל היום". "כולם ידעו שקניתי 'עצי חיים', אף אחד לא ידע שקניתי את עצי החיים של אחי ושלי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *