מפקד פיקוד העורף אלוף תמיר ידעי: הקורונה איתנו לעוד הרבה זמן

על הכישלון של פינוי חולים מבתיהם: "אין פעולה שלא נקטנו, נעשים מאמצי שידול גבוהים בנושא, גם מצד שרים, רבנים ומובילי דעת קהל"

מפקד פיקוד העורף אלוף תמיר ידעי, התייחס לתכניות הצבא ביום "שאחרי" דהיינו כשהממשלה תחליט לשחרר את הסגר ולהתחיל להחזיר את האזרחים לעבודה ולמרחבים הציבוריים ואמר: "מה שאתם מכנים אסטרטגיית יציאה אנו מכנים אסטרטגיית התמודדות, כדי לא לעודד אשליות לגבי מה שיקרה אחרי החג. אנו תומכים בגישה הדיפרנציאלית בין הרשויות המקומיות, כדי שחלקן יוכלו לחזור לאט לשגרה ולעבודה. אנו מבינים את הבעיות בהיבטים החברתיים והכלכליים שהסגר יוצר".

מסתבר שפיקוד העורף כבר החל לסמן ערים בצבעים האפיינים את רמת התחלואה בהן. הצבעים הם אדום, צהוב וירוק. כך ירושלים ובני ברק מסומנות באדום עקב התחלואה הגבוהה שם. מבחינת פיקוד העורף יש להוסיף מדדים נוספים, ולא רק את היקף וקצב התחלואה בכל עיר: התנהגות האוכלוסייה, רגישות אזרחית בכל יישוב (למשל, אחוז הקשישים או הנזקקים לסיוע) ורמת תפקוד הרשות המקומית.

פיקוד העורף העביר שני גדודים מלאים לירושלים – גדוד סדיר של חילוץ והצלה וגדוד הסיור של חטיבת הנח"ל – כדי לסייע למשטרה באכיפת הסגר באזורי התחלואה הגבוהים ובחלוקת המזון לקראת פסח ב'. 100 אלף מנות מזון יחולקו לקראת החג השני בבני ברק ו-60 אלף יחולקו בירושלים, בתקציב מיוחד של הממשלה, כפי שהיה עד כה בשתי הערים הללו בשל היותן מוגדרות כ"אזורים מוגבלים". עד כה חולקו בערים אלו כרבע מיליון חבילות מזון או מנות אוכל קר לקרוב למיליון אזרחים.

לאור התחלואה ההולכת וגדלה ביישובים חרדים נוספים כמו אלעד וביתר עילית, צה"ל נערך להגדיל את הסיוע שיכלול מזון לצד תרופות. החלוקה תעשה בעזרת מתנדבים לצד חיילים.

לדעתו של מפקד פיקוד העורף לפנינו עוד תקופה ארוכה של זמן קורונה: "זה אירוע שיהיה איתנו לפחות בשנה הקרובה, צה"ל נערך להעמיק את אחיזתו בהתמודדות עם המגפה. טוב נעשה אם נחזור בהדרגה לשגרה".

האלוף ידעי התייחס גם לבעיתיות של פנוי חולים מבתיהם במיוחד באזורים הצפופים, כמו ערים חרדיות, לדבריו: "אין פעולה שלא נקטנו, ביומיים האחרונים אף אפשרנו לזוגות חולי קורונה לצאת למלוניות עם כל ילדיהם, או אם היקף התחלואה במשפחה עומד על 50%. נעשים מאמצי שידול גבוהים בנושא, גם מצד שרים, רבנים ומובילי דעת קהל. במלוניות הללו יש את כל סוגי הכשרות האפשריים". אך למרות הכל עדיין אין הצלחה מרובה בנושא.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *