מפתיע: כך נאבקת איחוד האמירויות בקורונה – ד"ר דרור מנור

בין האמצעים הנוקשים שנקטו הרשויות באיחוד האמירויות: מחסומים עם בדיקות קורונה במעבר בין האמירויות; התחייבות של התושבים לשהות פסקי זמן מסוימים באזורים מגבילים, ושימוש בשעון עם מעקב באמצעות ג'י. פי. אס. חשוב לציין כי הנהלים האגרסיביים של הרשויות משתנים לעיתים באופן יומי, כאשר הפקידים כמעט ולא מגלים גמישות כלשהי כלפי האוכלוסייה

למרות ההתפתחות המשמעותית בקשרים בין ישראל לאיחוד האמירויות וביקור המשלחת הישראלית-אמריקאית במדינה, במדינה הערבית העשירה מתעסקים בעיקר במאבק הנחוש נגד התפשטות נגיף הקורונה. הדבר בא לידי ביטוי בנהלים קפדניים ודקדקניים במעבר בין האמירויות, התחייבות מפורשת של התושבים להישאר באזורים מוגבלים, ודרישה ברורה לחשיפת פרטיות נרחבת. הנהלים המחמירים של הרשויות בולטים במיוחד בעיני התיירים שהחלו לזרום בהמוניהם למדינה.

בישראל יש התרגשות רבה מההסכם ההולך ומתגבש עם איחוד האמירויות ומהביקור ההיסטורי של המשלחת הישראלית-אמריקאית במדינה. לעומת זאת, נדמה כי באמירויות מתעסקים כמעט אך ורק במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. התושבים נאלצים לחבוש מסכות כל הזמן וללא הנחות, והרשויות נוקטות צעדים מחמירים ומיוחדים כדי להילחם ביעילות בתחלואה. עד כה אובחנו במדינה קרוב לשבעים אלף איש שחלו בקורונה. מעל שישים אלף איש החלימו, וקרוב ל- 400 איש נפטרו.

בין האמצעים הנוקשים שנקטו הרשויות באיחוד האמירויות: מחסומים עם בדיקות קורונה במעבר בין האמירויות; התחייבות של התושבים לשהות פסקי זמן מסוימים באזורים מגבילים, ושימוש בשעון עם מעקב באמצעות ג'י. פי. אס. חשוב לציין כי הנהלים האגרסיביים של הרשויות משתנים לעיתים באופן יומי, כאשר הפקידים כמעט ולא מגלים גמישות כלשהי כלפי האוכלוסייה.

לאחרונה חזרה התיירות למדינה הערבית העשירה. התיירים שמגיעים לאמירויות יכולים לחוש בנהלים המחמירים לפי הטפסים הרבים שעליהם למלא לפני עלייתם למטוס, לפני הנחיתה ובשדה התעופה. הטפסים שאותם ממלאים התיירים הם רציניים ויסודיים: הם כוללים את כל הפרטים האישיים של התייר, שאלות רפואיות, כתובת המייל, ובירור היכן ישהה התייר במדינה. הכניסה לאיחוד האמירויות מתאפשרת רק לאחר הצגת בדיקת קורונה שלילית. הפקידים במדינה מקפידים מאוד, ולעיתים הם מבקשים מהתיירים להציג את פרטי הביטוח הרפואי שלהם.

האמירות שהכריזה את המלחמה הרצינית ביותר נגד נגיף הקורונה היא אבו-דאבי, האמירות הגדולה והחזקה ביותר מבין שבע האמירויות. המאבק הנחוש של האמירות בא לידי ביטוי במחסומים רבים המוצבים בכל הכניסות, ובהם מתבקשים העוברים, כולל תיירים, להראות תוצאות של בדיקות קורונה. מי שלא עבר בדיקה, מחויב מיד לעבור אחת כזו במקום.

סביר להניח כי אם איחוד האמירויות תמשיך במאבקה הנחוש נגד התפשטות הנגיף הקטלני, היא תצליח להוריד את התחלואה במדינה. הרי הרשויות במדינה עובדות יומם ולילה תוך שימוש בציוד המשוכלל ביותר. ירידת התחלואה תהיה מצוינת מבחינתם של ישראלים רבים שיהיו מעוניינים לטוס בקרוב לאיחוד האמירויות לצורך עסקים או טיולים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *