מצוקת הדיור :מפלגת העבודה- גשר מתכננת: ליסינג לדירה

יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ: משפחות בישראל ממונפות בהלוואות בצורה מסוכנת, אז נכון שדירוג האשראי של ישראל בעולם הוא AA פלוס, אבל המשפחה הישראלית סובלת מדירוג BB מינוס"

התוכנית הכלכלית שהוצגה הבוקר כוללת 8 נקודות: העלאת שכר המינימום ל-40 ₪ לשעה; תגדיל את הצריכה הפרטית ואת הכנסות המדינה כ-3 מיליארד ש"ח בשנה. בפעם האחרונה שהועלה שכר המינימום ביוזמת ח"כ פרץ, לאחר שנים של קיפאון הוא טיפס פי 2 (מ-2,628₪ ל-5,300₪), האבטלה וירדה (והצטמצמה ביותר מחצי, מ-8.9% ל-3.6%), השכר הריאלי עלה ב-25% ואי השוויון ירד. למעשה, ההישגים שנתניהו כל כך אוהב להתגאות בהם, באו לעולם בזכות עמיר פרץ.

בניית 200,000 דירות בבנייה ממשלתית; נתניהו מפקיר את המשפחות הצעירות לחסדיהם של כוחות השוק- הבנקים, הקבלנים ובעלי הדירות. בדרך זו שיכנה ישראל 2 מיליון עולים בשנות ה-90. הבנייה תבוצע על קרקע ממשלתית באזורי הביקוש, על-ידי קבלנים שישכרו ע״י המדינה. חלק מהדירות ימכרו לציבור במחירים נמוכים ממחירי השוק, חלק ישתלבו במאגר הדיור הציבורי תוך הרחבת הקריטריונים לזכאות, וחלק מהדירות יעברו למערך של ליסינג לדירה.

חינוך ציבורי חינם מגיל 0. ביטול תשלומי ההורים לבתי הספר; יוקר המחיה אינו רק מחירי המוצרים בסופר, אלא בעיקר הכסף שאנחנו מוציאים על שירותים חברתיים שאמורים להינתן בחינם ונפסיק את תשלומי ההורים. העבודה-גשר תחליף את ההפקרה בהשקעה שתחזור את עצמה בהמשך.

העבודה גשר תספק שירותי בריאות ללא הבדלי מעמד; ההוצאה הציבורית בישראל על בריאות ביחס לתל"ג נמוכה ב-50% מהממוצע במדינות ה-OECD. ישנם כ–1.7 מיטות לאלף נפש בישראל, לעומת כ–3 מיטות לנפש במערב. אנו נקדם תכנית חירום לאומית לשיקום מערכת הבריאות, המבוססת על ארבעה עקרונות: קיצור זמני ההמתנה בחדרי המיון ובהפניה לתורים לרופאים מקצועיים; תוספת 500 מיטות אשפוז בשנה; ביטוח סיעוד ממלכתי; הגדלת תקציב סל התרופות ל-750 מיליון ש"ח בשנה.

קביעת פנסיית מינימום; 6,000 נטו לקשיש יחיד, 9,000 נטו לזוג; מאז 2003 הלכו ונשחקו קצבאות הזקנה. במקום הפקרת הקשישים בישראל, העבודה-גשר תשקיע בהם ותבטיח שאף קשיש לא יחיה בעוני.

0% מע"מ על 100 מוצרי יסוד; בשנים האחרונות עלה המע"מ מספר פעמים, כל העלאה בו מעלה את נטל המס על האוכלוסיות החלשות ביותר. הטלת מע"מ באופן פרוגרסיבי היא חובתה המוסרית, האתית והכלכלית של המדינה ודרך להקטין את ההוצאות בקרב משקי הבית מהעשירונים החלשים ביותר.

השקעה בעסקים הקטנים: דמי אבטלה ואשראי ממשלתי לעצמאים; ציבור העצמאים והעסקים הקטנים בישראל הם מנוע לצמיחה, תעסוקה ומוביליות חברתית. אך במקום לחזק אותם, הממשלה מפקירה אותם ומתעלמת מהם. העבודה-גשר תקדם שני צעדים אלה לחיזוק העצמאים והעסקים הקטנים בישראל.

השקעה ברווחה: העלאת קצבאות נכות והבטחת הכנסה; העבודה-גשר מבטיחה 4 צעדים מרכזיים: העלאת קצבאות הנכות לגובה שכר המינימום, הגדרת 'רף מינימום לקיום בכבוד' הקבוע בחוק וקביעה כי קצבת הבטחת הכנסה לא תהיה נמוכה מרף זה. חקיקת חוק יסוד זכויות חברתיות, ושילוב אמיתי של ילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה.

בכדי לממן את תכנית 8 הנקודות ששוויה 30 מיליארד ₪, הצביעה מפלגת העבודה על המקורות התקציביים הבאים: העלאת המס השולי ל- 57% על הכנסות בין 44,000 ל 54,000 ש"ח לחודש, ול- 65% על הכנסות של מעל 54,000 ש"ח לחודש. השוואת המס השולי על ההון למס השולי על העבודה, העלאת מס רווחי הון ל-35% עבור בעלי השליטה; מאבק בהון השחור- החלת חובת דיווח כללי למס הכנסה על כלל ההכנסות מרכוש תייצר כ-6 מיליארד ₪ של הכנסות צפויות; ביטול הכספים הקואליציוניים, אשר ניתנים כאתנן פוליטי פסול; הפסקת התקציבים המיוחדים להתנחלויות המבודדות שמחוץ לגושים. הגדלת יחס-חוב תוצר בעוד בישראל יחס החוב תוצר ירד ב-13.6%, בקרב המדינות המפותחות הוא גדל ב-12.1%. ניתן להגדיל את יחס החוב תוצר ל-65% (כפי שהיה ב-2014) והדבר יכניס לקופת המדינה מיליארדי שקלים.

יו"ר מפלגת העבודה ח"כ עמיר פרץ ויו"ר גשר: "16 שנה אחרי הנאום של השמן והרזה, סובל 'האיש השמן' של נתניהו מאנורקסיה כלכלית וחברתית קשה. משקי הבית בישראל חיים מהלוואות ודירוג האשראי שלהם ברצפה. הטרגדיה של הכלכלה של נתניהו היא שאמנם דירוג האשראי של ישראל הוא AA+, אבל דירוג האשראי של משפחת כהן מחדרה הוא BB-".

"אזרחי ישראל מופקרים בחדרי המיון הקורסים ובתחבורה הציבורית הצפופה. הם מופקרים בשוק עבודה פוגעני ובשוק דיור אכזרי", הוסיפה אורלי לוי- אבקסיס " אזרחי ישראל מופקרים על-ידי ממשלה ששמה רווחים לפני רווחה. אנחנו נחליף את ההפקרה העקבית של נתניהו בהשקעה באמצעות לקיחת אחריות של המדינה על אזרחיה".

ח״כ איציק שמולי סיכם: ״מיליוני ישראלים בקושי מצליחים להחזיק את הראש מעל למים. אנחנו פונים היום לגמלאים ולזוגות הצעירים, לשכירים ולעצמאיים, לרופאים וגם לחולים ומבקשים את האמון שלכם״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *