מקדם ההדבקה עולה, אבל בנט לא מבטל את אירועי החג

רה"מ  הנחה לנקוט בשורת מהלכים, זאת ברקע העלייה בתחלואה בימים האחרונים ומה שמסתמן כ"גל הילדים".

רה"מ מתכוון לשמור על ישראל פתוחה ובטוחה, במיוחד נוכח המצב ברחבי העולם. מקדם ההדבקה עלה ל-1.02. אתמול התגלו 497 חולי קורונה חדשים

רה"מ  הנחה לנקוט בשורת מהלכים, זאת ברקע העלייה בתחלואה בימים האחרונים ומה שמסתמן כ"גל הילדים".

• מאמץ ממוקד בחיסוני הילדים – 49% מהנדבקים החדשים הם בין הגילאים 0-11. החיסונים הגיעו בימים האחרונים וביום ג׳ הקרוב יחל רשמית מבצע החיסונים לילדים. ראש הממשלה יקח את דוד, בנו הקטן בן ה-9, להתחסן מיד כשיתחיל רשמית מבצע החיסונים, ויבקש מהשרים ומחברי הכנסת שיש להם ילדים בגילים הרלוונטיים, לעשות את אותו הדבר ולשתף ברשתות החברתיות.

• חנוכה ועונת הפסטיגלים – ראש הממשלה יכנס מחר (א׳) דיון מיוחד בעניין ההיערכות לאירועי חנוכה, נוכח העלייה בתחלואת הילדים. בשלב זה, מסתמן שהארועים יתקיימו, על בסיס כללי התו הירוק. למארגנים יובהר, כי יבוצעו בדיקות פתע וכי התו הירוק יאכף. בנוסף, רה"מ מבקש לראות בהם הזדמנות, למשל אחד הרעיונות שעלו הוא הקמת תחנות חיסון מזמינות ליד האולמות, בהשתתפות כוכבי הילדים.

• המדיניות לגבי חיסוני ילדים היא שכנוע רך, ללא לחץ וללא כפיה – להנגיש את כל המידע באופן שקוף להורים. רה"מ מתכנן לקיים בעצמו פגישות הסברה עם מורים ומורות ועם רופאי ילדים ומשפחה, שהם, על פי המחקרים שהוצגו לו, הפונקציה המשפיעה ביותר על החלטת ההורים לחסן.

• פלח אוכלוסייה נוסף שאחראי במידה רבה לתחלואה המשתוללת באירופה הוא "הלא מחוסנים שחושבים שהם מחוסנים" – אנשים שמחוסנים בשתי מנות, שמתנהלים מתוך תודעה חיסונית גבוהה אבל למעשה לא מוגנים. מדובר ב- 950,000 ישראלים שעשו חיסון שני ולא שלישי, ורה"מ הגדיר למקד בהם מאמץ.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *