מקדם ההדבקה עלה ל-1, הממשלה תקפיא את ההקלות?

מקדם ההדבקה הגיע היום ל-1, מה שעלול להביא להקפאת פתיחת המשק. הממשלה תתכנס היום כדי לדון בהמשך צעדי היציאה ובאפשרות להקפאת הפעימה השנייה של פתיחת המשק ב-7 במרץ.

מקדם ההדבקה הגיע היום ל-1, מה שעלול להביא להקפאת פתיחת המשק. הממשלה תתכנס היום כדי לדון בהמשך צעדי היציאה ובאפשרות להקפאת הפעימה השנייה של פתיחת המשק ב-7 במרץ.

אלא שהממשלה תבחן את מצב החולים הקשים, שעלה מעט בימים האחרונים, אולם לא נמצא בעליה שאמורה להביא לקריסת בתי החולים.

פרופ' צבי בנטואיץ', מומחה לרפואה פנימית ומחלות זיהומיות אומר: "עליית מקדם התחלואה לא צריכה להיות גורם מטריד או כזה הקובע מדיניות והסיבה לכך היא שמרגע שמרבית האוכלוסייה חוסנה אז הסכנה להידבק או לפתח מחלה קשה חדלה מלהתקיים. השיקול העיקרי של קובעי המדיניות לגבי פתיחת המסחר, בתי הספר ומערכת הבריאות צריך להיות הסיכון לקריסתה של מערכת הבריאות לעמוד בטיפול או בתוצאות של החולים קשה. מאחר שתרחיש זה לא מתקיים, התחלואה של הצעירים או הילדים איננה מצדיקה חששות שכאלה".

פרופ' יהודה אדלר, יועץ קורונה לעירית ראשון לציון והרצליה, אומר בשיחה לחדשות 12 כי "מקדם ההדבקה עולה בשבועיים האחרונים כי הצעירים נדבקים יותר ויותר. רובם לא מחוסנים ובמקביל מספר המאושפזים במצב קשה יורד לאיטו כי רוב הצעירים לא מפתחים מחלה קשה. המקדם מעיד בעיקר על הידבקות של צעירים, אי אפשר להתעלם ממנו, אך הוא לא מדויק במיליון אחוז ואי אפשר לבסס את ההחלטות רק עליו. לדעתי צריך לפתוח את המשק, כולל מסעדות, תוך שמירה על הכללים בצורה אדוקה ביותר".

בשיחה עם N12 מטעים בכיר במשרד הבריאות: "מצד אחד אם מסתכלים על העובדה שמקדם ההדבקה הוא 1 בדיוק, לכאורה זה מספר שניתן להתקדם איתו לשלבים הבאים. אבל השבוע האחרון הצביע על מגמת עלייה תלולה בתחלואה. לכן אנחנו חושבים שבנקודת הזמן הזו צריך לא לקבל החלטה היום, להמתין ליום רביעי ולראות איך המקדם נמשך".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *