מקומם: האנדרטה לזכרם של אב ובנו שנרצחו בחברון הוחרבה ע"י עיריית חברון

מקומם: האנדרטה לזכרם של אב ובנו שנרצחו בחברון הוחרבה לחלוטין על ידי עיריית חברון. ראש מועצת קרית ארבע אליהו ליבמן לשר הבטחון: "האנדרטה חייבת לקום עוד היום"*

כמעט שלושים שנים לאחר שנרצחו על ידי מחבלים נחרבה האנדרטה לזכרם של מרדכי ושלום לפיד, הקבלנית – עיריית חברון.

האירוע קרה ככל הנראה בימים האחרונים, אז הגיעה עיריית חברון יחד עם כלים הנדסיים ושיטחה לחלוטין את האזור שעליו עמדה מצבת הזכרון לזכרם של מרדכי ושלום לפיד אב ובנו שנהרגו בפיגוע טרור בדצמבר 1993, במקום נותרה תלולית חול שהשאירו עובדי העירייה או מי מטעמם.

ראש מועצת קרית ארבע חברון סא"ל במיל' אליהו ליבמן פנה היום לשר הבטחון בני גנץ ודרש ממנו לבנות בחזרה את האנדרטה "הבוקר נודע לנו כי עיריית חברון, ניצלה את ימי חג החירות, והרסה אנדרטה שהוקמה לפני 28 שנים בצומת לפיד לזכר תושבי עיר האבות, מרדכי ושלום לפיד הי"ד, אב ובנו שנרצחו בצומת זה בשל היותם יהודים" כתב ליבמן לשר הבטחון,

"חודשים מספר לאחר הירצחם, נכנסת לתפקיד מפקד חטיבת יהודה, מספר שנים מאוחר יותר נרצח באותו המקום גם חבר המועצה חזי מועלם הי"ד, מדובר בשטח בשליטה ביטחונית ישראלית (2H), בראש עיריית חברון, עומד מחבל, אסיר משוחרר עם דם על הידיים, שמחד פועל ומחנך לטרור ומאידך זוכה ליהנות משיתוף פעולה עם מדינת ישראל בתחומים רבים. ההרס של האנדרטה היא חלק ממדיניות סדורה שאותו מחבל מוביל" ציין ליבמן במכתבו והוסיף כי תחושת המשפחות היא שרצחו את יקיריהם פעם נוספת.

"כל מי שלב לו, צדק ומוסר, וכל מי שמבין שחילול והפקרת זכרם של הנרצחים מלבד היותם רשע, אכזריות ועוול גם יובילו לעוד הפקרות, עוולות ורציחות. האנדרטה חייבת לקום עוד היום! אנו דורשים את סיועך בהקמת האנדרטה ובגביית מחיר משמעותי מעיריית חברון על ההרס וגם לצורכי ההרתעה"

מאיר לפיד אחיו של שלום ובנו של מרדכי ז"ל דרש אף הוא משר הבטחון בני גנץ לבנות את האנדרטה במהירות האפשרית "צריך לפעול מיידית ומהר ולא לחשות! אודה לך מאוד על עדכוננו גם לגבי התפיסה והטיפול באלה שחיללו את האנדרטה והמתחם כולו וגם ובעיקר בתרופה לאכזריותם ורשעתם. הסדרת הכביש והצבת הבטונדות מסביב למתחם ושיקום מהיר בע"ה של הגלעד ורחבת הזיכרון כראוי לשמם".

בראשות עיריית חברון עומד תייסיר אבו סנינה שהיה לאחד מחברי החוליה שרצחה בשנת 1980 שישה תלמידי ישיבת ניר בבית הדסה שבחברון. אליהו ליבמן היה בן 10 באותה עת ושהה גם הוא בבית הדסה, ליבמן הצליח להסתתר מציפורניי המחבלים וכיום הוא עומד בראשות המועצה קרית ארבע ואבו סנינה המחבל המורשע ששוחרר בינתיים בעסקת שבויים עומד בראשות עיריית חברון.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *