מקומם: חיילי צה"ל מאבטחים את שוברים שתיקה בחברון

היום נחשף תיעוד מקומם בו מנכ"ל ארגון שוברים שתיקה נראה מסייר בחברון יחד עם פעילים פרו פלסטינים מחו"ל, מי שאבטח את הסיור היו חיילי צה"ל

היום נחשף תיעוד מקומם בו מנכ"ל ארגון שוברים שתיקה נראה מסייר בחברון יחד עם פעילים פרו פלסטינים מחו"ל. לפני הסיור, אבנר גבריהו, יצר קשר עם החטיבה הצבאית שמיהרה לאבטח את הסיור של הארגון שמוציא את דיבתו של צה"ל בעולם.

במכתב שנשלח על ידי ארגון בצלמו לאלוף הפיקוד ולרמטכ"ל ושר הביטחון נכתב: "נדהמנו לראות שחיילי צה"ל מחוייבים בליווי אנשי שוברים שתיקה. בסיורים בחברון.
עם כל הכבוד לפסיקות בג"ץ שמתירות לארגון לקיים סיורים במקום שיכבדו ויממנו לעצמם אבטחה או יפנו למשטרת ישראל.

בהמשך המכתב נכתב כך:  "בסיורים אבנר גבריהו משמיץ את החיילים, ואני שולח לכם לינק לראות את דבריו שהוא אומר חיילי צה"ל בחברון יורים בפלטינים כמו משחקי וידאו.
לא ניתן בשום צורה לדרוש מחיילים ללוות סיור שמשמיץ אותם. מדובר בפגיעה אנושה במורל החיילים".

תום ניסני, רכז הפעילים של 'אם תרצו' אשר חשף את המקרה, אמר לערוץ 7: "מתברר שאלה שתמיד טוענים שהמתנחלים של חברון נותנים הוראות לחיילינו, יודעים היטב להפעיל עורך דין שלהם מהשמאל הקיצוני כדי לבקש ולקבל ליווי צבאי של חמישה חיילים לסיור של מנכ"ל שוברים שתיקה".

הוא הוסיף, "על הצבא לא לאפשר לחייליו ללוות בחברון את מי שמשמיץ אותם ברחבי העולם ומקיים קשרים עם תנועת ה- BDS. אותו גבריהו אשר שיקר והכפיש את שם חבריו מ'עורב צנחנים', לא התבייש לבקש ליווי צבאי בזמן שהוא מטפטף עוד ועוד רעל לתיירים בחברון. זו צביעות שאין כדוגמתה".

 

מארגון בצלמו נמסר כי מדובר בשפל חסר תקדים, "להכריח חיילים לשמוע את הזוועות והעלילות דם נגדם.  זה כבר פגיעה אנושה ביותר בחיילים. יתכבדו ראשי הארגון ויממנו בעזרת הכספים הרבים מחו"ל את סיוריהם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *