מקורב לאבו מאזן: "מעדיפים שגנץ יהיה ראש הממשלה"

מפלגת שמאל? הבוקר פורסם כי כי בדיונים שנערכו ברמאללה מייחלים הפלשתינים לניצחון של "כחול לבן". "אולי כך תיבחן תוכנית השלום"

העמדה הרשמית של ההנהגה הפלשתינית בעניין הבחירות לכנסת ה־21 בישראל היא שאין להם העדפה ברורה לגוש ימין או לגוש שמאל. אלא שבכירים במוקטעה הודו אתמול ל"ישראל היום" כי ההנהגה הפלשתינית מעדיפה את גנץ וכחול לבן על קדנציה נוספת של בנימין נתניהו.

בעיתון צוין כי הלך הרוח הכללי ברשות הפלשתינית הוא שהליכוד וכחול לבן הן היינו הך. עיניהם נשואות בעיקר למצבן בסקרים של הרשימות הערביות.

אך בכל זאת, בכיר בלשכת יו"ר הרשות אבו מאזן ברמאללה הודה כי "ההנהגה הפלשתינית מעדיפה את גנץ ורשימת כחול לבן בראשות הממשלה".

בכיר נוסף בהנהגה הפלשתינית אישר גם הוא כי בהערכת מצב שנערכה לאחרונה בלשכת אבו מאזן ברמאללה, בהשתתפות הראיס ובכירים נוספים בהנהגת הרש"פ, המסקנה הברורה היתה כי ברמאללה מעדיפים לראות את גנץ ולפיד עומדים בראש מפלגת השלטון הבאה בישראל, "למרות שלא מדובר בראשי מרצ ושלום עכשיו", כך לדבריו.

לדברי הבכירים הפלשתינים, שצוטטו בעיתון, ההעדפה ברמאללה לראות את גנץ בראשות הממשלה הבאה נובעת מהאיבה לנתניהו ולממשלת הימין.

סיבה נוספת היא התקווה הפלשתינית שממשלה חדשה בישראל תביא לפריצת דרך בתהליך המדיני ולהישגים מדיניים ודיפלומטיים לפלשתינים בזירה הבינלאומית, תוך כדי ניצול חוסר הניסיון הפוליטי של גנץ ושל מרבית אנשיו.

בכיר באש"ף הדגיש כי החלפת השלטון בישראל עשויה להביא לבחינה נוספת של תוכנית השלום האזורית שמגבש ממשל טראמפ, אשר מותאמת לאינטרסים של ממשלת נתניהו, אך סביר להניח כי תידחה אם נתניהו וגוש הימין יפסידו.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *