מרגש במיוחד: מדוע ביקש שר התורה מנכדו: תביא לי תהילים למיטה

ומה פשר הזמזום שנשמע בבית מרן מ-11 עד 2.30 בלילה? | הרה"ג רבי גדליה הוניגסברג נכד מרן הגראי"ל שטיינמן בסיפור מפעים שארע בשישי שעבר

בליל שישי שעבר נשכב רבינו שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי שליט"א לנוח בשעה אחת עשרה בלילה, והתחיל לזמזם זמזום ששמענו אותו בבירור מספר אנשים, כשהוא גורס מסכת אחרי מסכת אחרי מסכת, עד השעה שתיים וחצי בלילה! בשעה שתיים וחצי, נשמע רבינו שליט"א אומר בשמחה: "מזל טוב! סיימתי את הש"ס"…

היה זה מרגש ומיוחד, על אף שהרבה פעמים במנוחת הצהרים אני רגיל לשמוע את מרן שליט"א מזמזם תוך כדי מנוחת הצהרים וגורס מסכתות. המיוחד הפעם הייתה גם החזרה המהירה שנעשתה ועל מסכתות כה רבות.

דבר עצום שהיה ביום שישי: לצערנו, בכל הימים האלו יש זרם בלתי פוסק של טלפונים לקבל ברכה מרבינו שליט"א על חולי קורונה, אחד קיבל את המחלה הזו מאוד קשה, אחר על סף הנשמה ועוד ועוד, זו תקופה מאוד קשה, אני לא זוכר תקופה כל כך קשה ועמוסה של חולי קורונה, ד' ירחם.

בליל שישי רבינו שליט"א היה ער ועסק בלימודו כל הלילה עד לתפילת הנץ. לאחר תפילת שחרית רבינו התעייף ונשכב מעט לנוח. פתאום אחרי זמן קצר רבינו מתעורר ומבקש: "תביא לי תהילים למיטה". אמרתי לרבינו, 'סבא נח קצת עכשיו'… אמר לי רבינו: "בבקשה תביא לי תהילים למיטה".

רבינו שליט"א אומר כל יום פרק תהילים, חשבתי אולי כעת מעוניין לומר את הפרק היומי. אך לא: רבינו שליט"א פותח את ה'יהי רצון' לפני אמירת התהילים ומתחיל לומר את כל התהילים פרק אחרי פרק כסדר, את כל ספר התהילים! זה דבר לא מצוי ביום רגיל. בעשרת ימי תשובה רבינו שליט"א מקפיד לומר בכל יום את כל ספר התהילים, אך בימות השנה הרגילים זה דבר נדיר.

כשראיתי שרבינו שליט"א מתכוון לומר את כל ספר התהילים, לחשתי באוזנו: "סבא, אולי לכוון שתיעקר המגיפה הזו מעל בית ישראל". אמר לי רבינו שליט"א: "נכון, זה מה שאני מתפלל עכשיו". (מגזין במה 124)

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *