מרגש: מה גרם ליהודי בן 80 להניח תפילין לראשונה בחייו?

בעיצומה של התוועדות י' שבט בקייב: בן ה-80 שהניח תפילין לראשונה בחייו, זיכה יהודים נוספים במצוות תפילין

למעלה ממאה ועשרים יהודים תושבי העיר קייב, השתתפו אמש בהתוועדות לרגל י' שבט יום ההילולא של האדמו"ר הקודם רבי יוסף יצחק שניאורסון זצוק"ל ושכחו לכמה שעות מההפגזות הבלתי פוסקות, מהמחסור בחשמל ומהקור העז. ההתוועדות נערכה בצהרי יום ההילולא בבית הכנסת המרכזי של קייב, בקהילת 'בית מנחם' חב"ד – JCC בראשות השליח הראשי ורבה של קייב הרב יונתן מרקוביץ.

עוד קודם להתוועדות, זכו עשרות המשתתפים להניח תפילין, לקיים את מנהגי יום ההילולא בהדלקת נר נשמה וחזרה על אותיות ממאמר 'באתי לגני'. לאחר מכן התיישבו להתוועדות בדיבוק חברים וחום חסידי אמיתי.

בין הנוכחים, בלט יהודי בן למעלה מ-80, שהגיע לפני כשנה בפעם הראשונה לבית הכנסת, חגג בר מצווה והניח תפילין לראשונה בחייו. מאז שזכה להניח תפילין בפעם הראשונה, הוא מגיע מידי יום לבית חב"ד ומקפיד על הנחת תפילין באופן קבוע. לפני ההתוועדות, הוא סייע למשתתפים שטרם הניחו, להניח תפילין ואף הסביר להם על חשיבות ההקפדה על תפילין מידי יום.

השליח הרב יונתן מרקוביץ' ובנו השליח הרב אריאל מרקוביץ' התוועדו שעות ארוכות על מהותו של י' שבט, על החיבור של כל יהודי לנשיא הדור ועל ההיסטוריה של חסידות חב"ד באוקראינה. הרב מרקוביץ' חיזק את הנוכחים ואמר שאצל חסידים מקובל שהיתרון של האור מגיע דווקא מתוך החושך, כך גם תסתיים המלחמה הנוראה והקהילה היהודית תצא מחוזקת ומאוחדת אף יותר ממה שהיתה קודם המלחמה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *